شناسهٔ خبر: 65377761 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

تداوم فعالیت سامانه بارشی همراه با افت دما تا پایان هفته / بارش‌ها تقویت می‌شود

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از تداوم فعالیت سامانه بارشی همراه با افت دما تا پایان هفته خبر داد.

صاحب‌خبر -

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: طی هفته جاری از امروز تا آخر هفته فعالیت سامانه بارشی همراه با افت دما در بیشتر مناطق کشور خواهد بود و امروز گستره بارش در تمام کشور پیش‌بینی می‌شود که همراه با کاهش محسوس دما است.

وی افزود: پیشینه بارش امروز در گیلان، مازندران، قم، اصفهان، یزد، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی خواهد بود، همچنین امروز استان‌ها تهران، البرز، قزوین، قم، بعضی نقاط سواحل خزر، ارتفاعات و دامنه‌های رشته کوه البرز، همدان، مرکزی، نیمه شرقی لرستان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد، مرکز و شمال کرمان، خراسان جنوبی، شرق و شمال خراسان رضوی شاهد بارش برف خواهیم بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: دوشنبه در نوار غربی و جنوب غرب کشور بارش کاهش می‌یابد و در سایر مناطق بارش برف و باران ادامه خواهد داشت، عمده بارش‌ها در سواحل خزر، قزوین، البرز، تهران، قم، همدان، مرکزی، شرق لرستان، نیمه غربی اصفهان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی خواهد بود.

ضیائیان ادامه داد: همچنین طی روز دوشنبه بیشینه بارش در جنوب سیستان و بلوچستان است که به صورت رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید خواهد بود، سه‌شنبه با تضعیف موقتی سامانه بارشی در استان‌های واقع در غرب و شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز، غرب سواحل دریای خزر، بعضی مناطق شرق و جنوب شرق بارش پراکنده رخ می‌دهد و روز چهارشنبه با تقویت دوباره سامانه، به تدریج بارش برف و باران تمام کشور به جز شمال شرق را فرا می‌گیرد.

وی گفت: چهارشنبه برای شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، بخش‌هایی از مناطق مرکزی کشور و شرق بارش برف پیش‌بینی می‌شود و شنبه اواخر وقت در غرب کرمان، یکشنبه در مناطقی از شمال شرق، شرق و جنوب شرق، شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز و دوشنبه در نوار شرقی کشور در بعضی از ساعت‌ها وزش باد شدید رخ می‌دهد و در بعضی از این مناطق خیزش گرد و خاک نیز دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: از امروز تا سه‌شنبه در بیشتر مناطق واقع در نیمه شمالی کشور دما بین پنج تا ۱۰ درجه کاهش خواهد داشت و اواخر وقت امروز و دوشنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، سه‌شنبه شرق خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود و تا سه‌شنبه دریای خزر مواضع متلاطم خواهد بود.

ضیائیان خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، ابری گاهی مه‌آلود همراه با بارش باران و برف و گاهی وزش باد شدید با بیشینه ۶ و کمینه ۴- درجه سانتی‌گراد است و روز دوشنبه، ابری گاهی مه آلود، گاهی بارش باران و برف و گاهی وزش باد با بیشینه ۴ و کمینه ۵- درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

نظر شما