شناسهٔ خبر: 65337046 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

از سال ۱۴۰۰ تاکنون؛

انسداد ۶۲۲ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان کبودرآهنگ

مدیر منابع آب شهرستان کبودراهنگ گفت: از سال ۱۴۰۰ تاکنون ۶۲۲ حلقه چاه غیرمجاز در کبودراهنگ با حجم آب صرفه‌جویی شده ۱۳ میلیون متر مکعب مسدود شده است.

صاحب‌خبر -

انسداد ۶۲۲ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان کبودرآهنگ

 گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، هادی خضریان با بیان اینکه در سه سال گذشته خشکسالی باعث کاهش ذخیره منابع آب در کبودراهنگ شده است گفت: با وجود کاهش بارندگی در شهرستان در تأمین آب جهت مصارف مختلف هیچ خللی ایجاد نشده است.

او عمق انسداد این تعداد چاه غیر مجاز را تقریبا ۱۸ کیلومتر دانست و افزود: تعداد انسداد چاه‌های غیر مجاز در سال جاری ۱۵۲ حلقه است که با انسداد این تعداد چاه در شهرستان ۳ میلیون و ۴۵۰ هزار متر مکعب در مصرف آب زیرزمینی شهرستان با عمق انسداد ۳ هزار و ۵۹۰ متر جلوگیری شده است.

مدیر منابع آب شهرستان کبودراهنگ با بیان اینکه تسهیلات کم‌بهره لازم برای نصب کنتور از طریق شعب بانک مهر ایران در اختیار کشاورزان قرار داده می‌شود گفت: با تفاهمنامه‌ای که بین شرکت آب منطقه‌ای استان با بانک مهر ایران منعقد شده کشاورزان در اسرع وقت برای نصب کنتور اقدام کنند و از این مزایا استفاده کنند.

خضریان تصریح کرد: از سال ۱۴۰۰ تاکنون پروانه ۳۱۴ حلقه مجاز در شهرستان اصلاح و تعدیل شده است و تا پایان سال حدود ۲۰۰ مورد دیگر به این تعداد اضافه خواهد شد.

نظر شما