شناسهٔ خبر: 65199581 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری:

سنگ‌فرش روستاهای قزوین 3.5 برابر افزایش یافت

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری: مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری قزوین از افزایش 3.5 برابری سنگ‌فرش در روستا‌های قزوین نسبت به سال گذشته خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، لیلا غریب گفت: میزان سنگ‌فرش انجام شده در روستا‌های استان قزوین در سال گذشته ۳۰ هزار مترمربع بود که امسال و براساس خواسته روستایان و همت شورا‌ها و دهیاران این اقدام مهم به میزان قابل توجهی رشد داشته و به  ۱۳۹ هزار مترمربع رسیده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری قزوین به دیگر اقدامات عمرانی در روستا‌های استان پرداخت و گفت: ۱۴۲ هزار متر جدول‌گذاری، یک میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع زیرسازی و آسفالت، احداث ۱۰ هزار و ۹۶۷ مترمکعب دیوار سنگی، احداث 7 هزار و ۲۵ مترمربع بوستان و فضای سبز، نصب ۷۲۷ سطل زباله و ۲۲۴ پل فلزی تنها بخشی از اقدامات انجام شده در سال جدید بوده است.

وی با بیان اینکه ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار دولتی در روستا‌های استان قزوین هزینه شده است، ادامه داد: تمام طرح‌های عمرانی در روستا‌های بالای ۲۰ خانوار جمعیت و دارای دهیاری به مرحله اجرا گذاشته شدند.

به گفته این مسئول، امسال همچنین ۲۰ هزار نفر ساعت آموزش دهیاران و شورا‌ها در استان قزوین انجام شده که بخش قابل توجهی مربوط به توانمندسازی دهیاران و شوار‌ها در حوزه امورات اداری بوده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری قزوین بیان کرد: در حوزه جمع‌آوری پسماند که با مدیریت دهیاران انجام می‌شود، به ازای هر نفر ساکن روستا ماهانه ۱۵۰ هزار ریال لحاظ شده تا جمع‌آوری و انتقال پسماند به شکل مستمر انجام شود.

انتهای پیام/

نظر شما