شناسهٔ خبر: 65188830 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس:

کوتاهی در حفظ «شاهوار» خیانت به آینده/ اجازه ادامه تخریب نمی‌دهیم

شاهرود- نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس با بیان اینکه کوتاهی در حفظ «شاهوار» خیانت به آینده است، گفت: در هیچ نقطه ای از شاهرود و میامی اجازه تخریب منابع ملی را نمی‌دهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر خانی شامگاه سه شنبه در مراسم دومین نکوداشت ثبت ملی قله شاهوار به میزبانی سالن همایش شقایق‌های دانشگاه صنعتی شاهرود ضمن بیان اینکه شاهوار با داشتن بهترین گونه و حیات وحش کشور، تزریق کننده ۲۵ حلقه چاه آب شرب شهرستان و قنات‌های بزرگ صحرای جلالی شاهرود است، ابراز داشت: همه مردم ایران یک صدا خواستار تعطیل همیشگی و دائم معدن بوکسیت تاش هستند.

وی افزود: جنگل ابر و قله شاهوار ثبت ملی شده است این نکته را یادآوری می‌کند که هر گونه دخل و تصرف در منطقه تحت هیچ شرایطی نباید انجام شود.

عضو خانه ملت ضمن بیان اینکه اجازه دست اندازی به شاهوار را نخواهیم داد، ابراز داشت: این حرف و خواسته شخصی نیست بلکه مطالبات مردم که مهمترین منابع آبی پایدار شاهرود در شاهوار حفظ شود.

وی ضمن بیان اینکه تمام مردم شاهرود در خط مقدم حفظ شاهوار در مثال یک خانواده ایستاده‌اند، افزود: تنها مسئول این برهه زمانی تنها نیستیم هر کاری انجام دهیم عواقب خوب و بد آن به نسل‌های آینده بر می‌گردد لذا در قبال شاهوار اگر ایستادگی، مقاومت و کوتاهی کنیم به معنای آنکه به نسل‌های بعدی خود خیانت کردیم.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس ضمن بیان اینکه شاهوار و حیات وحش منطقه منابع ملی و گنج ما هستند، ابراز داشت: هر فعالیتی باید پیوست محیط زیست و منابع طبیعی را داشته باشد.

خانی در ادامه تصریح کرد: به لطف خدا و دوستداران طبیعت دوست در هیچ نقطه‌ای از شهرستان شاهرود و میامی نخواهیم گذاشت منابع طبیعی و محیط زیست تخریب شود.

وی افزود: برای محیط زیست و منابع طبیعی کشور نیز هر آنچه در توان باشد بدون هیچ ملاحظه‌ای حتماً دفاع می‌کنیم.

نظر شما