شناسهٔ خبر: 65181647 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

شهادت ۱۰ درصد از خبرنگاران غزه توسط اشغالگران

رئیس انجمن روزنامه‌نگاران فلسطینی ناصر ابوبکر امروز سه‌شنبه ۱۳ فوریه تاکید کرد که اشغالگران اسرائیلی ۱۰ درصد از روزنامه‌نگاران را با هدف «ممانعت از انتقال حقیقت درباره آنچه در غزه می‌گذرد» به شهادت رساند.

صاحب‌خبر -

گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس؛ «تعداد شهدای روزنامه‌نگار به ۱۲۶ تن رسیده و با توجه به اینکه این اتحادیه حدود ۱۳۰۰ خبرنگار در این بخش دارد، ۱۰ درصد از کل خبرنگاران شهید شده‌اند»، این بخش دیگری از اظهارات رئیس انجمن روزنامه‌نگاران فلسطینی است.

وی طی شرکت در مراسمی به میزبانی مراکش، که توسط انجمن ملی مطبوعات این کشور برای روزنامه‌نگاران فلسطینی برگزار شده بود، اشغالگران تمامی موسسات رسانه‌ای در غزه را نابود و ده‌ها خبرنگار را زندانی و مجروح کرد.

روز گذشته، دو روزنامه‌نگار دیگر در غزه به نام‌های علا حسن الحمص و انغام احمد بر اثر بمباران و هدف قراردادن مستمر کارکنان مطبوعاتی و منازل فلسطینیان در رفح و جبالیا توسط رژیم اشغالگر به شهادت رسیدند.

علی‌رغم اینکه رسانه‌های فلسطینی و بین‌المللی مکرراً هشدار دادند که ارتش اسرائیل کادرهای رسانه‌ای را هدف قرار داده و خواستار حفاظت از آن‌ها شده‌اند. اما اشغالگران بی‌توجه به هشدارهای قبلی در چارچوب تلاش برای پنهان‌کردن حقایق و جلوگیری از انتشار گزارش درباره تجاوزگری خود و مستندسازی قتل‌عام‌ها، خبرنگاران را مورد هدف قرار دادند.

ابوبکر در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد که روزنامه‌نگاران فلسطینی در غزه در شرایط سختی کار می‌کنند و بزرگترین و هولناک‌ترین قتل‌عام در تاریخ رسانه‌ها را پوشش می‌دهند؛ زیرا این تعداد روزنامه‌نگار هرگز در دوران جنگ‌ها از جمله ویتنام یا جنگ جهانی دوم قربانی نشده بودند.

پایان پیام/

نظر شما