شناسهٔ خبر: 65035535 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پیش بینی سالانه کاشت نهال در ۷۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی خوزستان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان گفت: برنامه ریزی شده طی 4 سال 320 میلیون نهال در استان کاشت شود.

صاحب‌خبر -

سیدجمال موسویان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان می‌گوید: کاشت ۵ هزار هکتاری نهال اکالیپتوس در شرکت هفت تپه نقشی اساسی در اشتغالزایی و رونق اقتصادی این منطقه دارد که اهتمام مدیران شرکت برای اجرای این طرح بزرگ قابل ستایش است.

او افزود: حدود ۵.۵ تا ۶ میلیون اصله نهال در قالب طرح زارعت چوب در شوش کشت می‌شود که بخشی از این عرصه متعلق به شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه و قسمتی متعلق به اراضی ملی است.

آقای موسویان با بیان اینکه ۲۹۰ هزار هکتار زمین برای زراعت چوب در خوزستان شناسایی شده است، گفت: کاشت ۳۲۰ میلیون اصله نهال طی ۴ سال در خوزستان برنامه ریزی شده که در این راستا سالانه ۷۲ هزار و ۵۰۰ هزار هکتار نهال کاری در این استان انجام می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان یادآور شد: کاشت ۳۲۰ میلیون اصله نهال در خوزستان به طور قطع در تثبیت کانون‌های ریزگرد و کاهش گرد و غبار و همچنین خنک شدن هوای استان موثر خواهد بود ضمن اینکه کاشت این تعداد نهال موجب ایجاد هزاران فرصت جدید شغلی در خوزستان می‌شود.

این مقام مسئول با تاکید بر ضرورت تکمیل زنجیره‌های ارزش و صنایع تبدیلی، تکمیلی و جانبی زراعت چوب در استان ادامه داد: کارخانه‌های تولید چوب، کاغذ، ام دی اف، اسانس و کمپوست و کارخانه‌های عسل و فرآورده‌های جانبی متعاقب این پروژه در شوش احداث می‌شود که موجب تحول در ایجاد اشتغال در منطقه خواهد شد.

منبع: ایرنا

نظر شما