شناسهٔ خبر: 65020013 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بازپیرایی تصاویر مدفونان در بهشت ثامن الائمه(ع) حرم رضوی

به تازگی تصاویر همه مدفونان در بهشت ثامن الائمه علیه السلام شماره یک واقع در طبقه زیرین صحن آزادی حرم مطهر رضوی در حال بازپیرایی است.

صاحب‌خبر -

 

بازپیرایی تصاویر مدفونان بهشت ثامن لائمه(ع) حرم رضوی

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، مدفونان در بهشت ثامن الائمه(ع) شماره یک حرم مطهر رضوی را بیشتر شهدا، خادمان بارگاه منور امام هشتم علیه السلام، همسران و خانواده آنان تشکیل می دهند. 

پیکر مطهر ۷۶۵ شهید در بهشت‌های سه گانه ثامن الائمه (ع) دفن شده است که در بهشت ثامن شماره یک حرم مطهر رضوی ۶۲۳ شهید مرد و ۱۰ شهید زن به خاک سپرده شده‌اند.

تعدادی از فرماندهان شهید دفاع مقدس، ۹ بانوی شهید و ۶ شهید حادثه حج خونین سال ۱۳۶۶ نیز در این مکان آرام گرفته اند.

یک شهید مرد و یک شهید زن بمباران تهران (۱۳۶۵)، تعدادی از شهدای ترور نیز در این مکان آرمیده اند، از جمله نوجوان سیزده ساله محمدعلی افضلی بغدادآبادی که در واقعه بمب گذاری تهران در سال ۱۳۶۵ به شهادت رسید.

مزاردو شهید سقوط هواپیمای ایرباس (۱۳۶۷)محمدتقی رضایی نیری و فرزندش، محمدرضا رضایی نیری نیز در بهشت ثامن الائمه (ع) شماره یک قرار دارد.

این خانواده چهار شهید دارد و پیکر شهید فاطمه مهماندار رضایی کهریزی، همسر شهید رضایی نیری، و دختر خردسالشان، شهید زهرا رضایی نیری، برای همیشه در خلیج فارس ماندگار شده است. شهید دیگر این واقعه، امیر‌عابدشاهی، نیز در این مکان دفن شده است.

آرامگاه ۳ شهید مجاهد عراقی که با رزمندگان ایرانی علیه رژیم بعث و صدام جنگیده اند نیز در این مکان مقدس قرار دارد.

پیکر مطهر سرداران شهید بابامحمد رستمی، فرمانده عملیات سپاه خراسان و شهید حسن آقاسی زاده، معاون فنی مهندسی قرارگاه خاتم الانبیا (ص) نیز در بهشت ثامن الائمه (ع) شماره یک آرام گرفته است.

 

 

 

نظر شما