شناسهٔ خبر: 64961638 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دیدار مخبر با جمعی از خانواده شهدای هسته‌ای

معاون اول رئیس جمهور گفت: فرهنگ شهادت، مهم‌ترین سلاح جمهوری اسلامی ایران در برابر دسیسه‌های نظام سلطه در تاریخ انقلاب بوده است که نباید اجازه دهیم این فرهنگ به هیچ عنوان تضعیف شود.

صاحب‌خبر -

** دیدار مخبر با جمعی از خانواده شهدای هسته‌ای

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد مخبرمعاون اول رئیس جمهور ، در نخستین روز گرامیداشت دهه فجر، در دیدار با جمعی از خانواده‌ شهدای هسته‌ای گفت:بازدارندگی دفاعی، اقتدار نظامی و توانایی و دستاورد‌های علمی کشور به‌ویژه در حوزه هسته‌ای مدیون خون شهدا و صبر خانواده این عزیزان است.

وی افزود: همسران و خانواده شهدا کانون اصلی فرهنگ ایستادگی و مقاومت هستند و وظیفه مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران، توجه به دغدغه‌های ایشان است.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: نقش همسران و خانواده شهدا در فرهنگ عمومی پایداری و مقاومت، بی‌بدیل است.
 
مخبر با تأکید بر اینکه شهدای هسته‌ای جزو برجسته‌ترین و مؤثرترین شهدای راه انقلاب و حق هستند، گفت: شهدای هسته‌ای، چراغ راه علمی کشور بوده‌اند و اقتدار کنونی هسته‌ای و ایستادگی جمهوری اسلامی ایران در برابر زیاده‌خواهی هسته‌ای نظام سلطه، با مجاهدت‌ها و تلاش‌ شهدای هسته‌ای امکان‌پذیر شده است.
 
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه شهدا زنده هستند و در حیات دنیوی نیز همواره آثار وجودی آنان در پیشبرد امور کشور، قابل لمس است، اظهار داشت: دشمنان به خوبی می‌دانند که نمی‌توانند با روحیه و شجاعت فرزندان ایران و انقلاب اسلامی، مقابله کنند.
 
مخبر، تصریح کرد: پیروزی‌های جبهه مقاومت، به‌ویژه در غزه و در برابر رژیم منحوس صهیونیستی، حاصل فرهنگ انقلاب اسلامی و روحیه شهادت‌طلبی است که امام خمینی، رحمه الله علیه، سال ۵۷ در تقابل حق و باطل، پایه‌گذاری کرد و امروز شاهد هستیم که مجاهدان فلسطینی با همین فرهنگ مقاومت و ایثارگری برگرفته شده از آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در برابر رژیم غاصب تا دندان مسلح صهیونیستی و نظام سلطه، مقاومت می‌کنند و هیمنه آنان را در دنیا شکسته‌اند.
 
گفتنی است در این دیدار، خانواده شهدای هسته‌ای با تأکید بر اینکه شهدا به‌ویژه شهدای هسته‌ای به علت ماهیت فعالیت‌ها و تلاش‌های خود در دوران حیات یا حتی پس از شهادت، همواره مظلوم و ناشناخته بوده‌اند، یادآور شدند که باید به نقش شهدای هسته‌ای در پیشبرد علمی و اقتدار بین‌المللی کشور پرداخته شود و با الگوسازی مناسب، اجازه ندهیم که یاد و خاطره آنان فراموش شود و دستاورد‌های علمی، فناوری و عملیاتی آنان برای نسل جدید دانشگاهی، تبیین شود.
 
خانواده شهدای هسته‌ای، همچنین از دولت، به‌ویژه معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری، خواستند با گسترش تعامل صنفی و الگوسازی از مجاهدت‌ بانوان فرهیخته، به هویت‌یابی نسل جدید جوانان، به‌ویژه دختران، کمک شود.

نظر شما