شناسهٔ خبر: 6486778 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

مدير حوزه‌هاي علميه خواهران:

اساتيد محور تعليم و تربيت در حوزه مي باشند

موج - قم - مدير حوزه‌هاي علميه خواهران کشور اساتيد را محور تعليم و تربيت در حوزه دانست و گفت: از توجه به طلاب نبايد غافل شد و اساتيد دلسوزانه و مادرانه با طلاب رفتار کنند.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرگزاري موج از قم، مدير حوزه‌هاي علميه خواهران در مراسم افتتاحيه نخستين گردهمايي دانش‌آموختگان مرکز تربيت مدرس حضرت صديقه کبري (س) که در محل اردوگاه حضرت نرجس خاتون (س) برگزار شد، در سخناني بر استفاده از شيوه‌هاي نوين تعليم و تربيت تاکيد کرد و افزود: البته نظام آموزشي حوزه اصولي داشته است که بايد آنها را حفظ کنيم.
وي با بيان اين که تربيت مدرس حوزه‌هاي علميه خواهران به ارتقا نياز دارد، ادامه داد: تاکنون دوره تربيت مدرس حوزه‌هاي علميه خواهران در مقطع سطح سه (کارشناسي ارشد) اجرا مي‌شد اما از اين پس بايد آموزش در سطح چهار (دکتري) نيز راه‌اندازي شود.
حجت‌الاسلام و المسلمين محمودرضا جمشيدي خطاب به مسوولان و دانش‌آموختگان مرکز تربيت مدرس صديقه کبري (س) گفت: به آنچه داريد قانع نشويد. در ستاد مرکز و مجموعه‌هاي واسط نيز بايد براي ارتقاي علمي، آموزشي و پژوهشي اساتيد برنامه‌ريزي شود.
وي خواستار استفاده از ظرفيت مرکز آموزش‌هاي غيرحضوري حوزه‌هاي علميه خواهران براي ارتقاي توان علمي اساتيد شد و افزود: آموزش‌هاي مجازي بهترين فرصت براي اين کار است که در آن مي‌توان تشکيل حلقه‌هاي علمي پژوهشي را تشکيل داد.
حجت‌الاسلام و المسلمين جمشيدي خواستار ارتقاي جايگاه اساتيد شد و گفت: بايد از اساتيد پشتيباني کرد و جايگاه آنان را ارتقا بخشيد.
وي با اشاره به اين که در آغاز فعاليت مرکز مديريت حوزه‌هاي علميه خواهران حدود 90 درصد اساتيد مقطع سطح دو (کارشناسي) حوزه‌هاي علميه خواهران را آقايان تشکيل مي‌دادند، گفت: امروز اين نسبت در مقطع سطح دو برعکس شده است و به دنبال توسعه آموزش‌ها در سطح سه هستيم.
مدير حوزه‌هاي علميه خواهران کشور اساتيد را محور تعليم و تربيت در حوزه دانست و ادامه داد: از توجه به طلاب نبايد غافل شد و اساتيد دلسوزانه و مادرانه با طلاب رفتار کنند.
وي با بيان اين که طلاب حداقل پنج سال از بهترين سال‌هاي عمر خود را در اختيار حوزه علميه قرار مي‌دهند، يادآور شد: اساتيد خود بايد بهره‌مند از نور هدايت باشند تا بتوانند بر طلاب تاثير بگذارند.
مدير حوزه‌هاي علميه خواهران کشور محور پژوهش و پژوهشگر شدن طلاب را در حوزه‌هاي علميه اساتيد دانست و افزود: وقتي شاگردي مي‌بيند که استاد او اهل مطالعه است، به پژوهش رغبت پيدا مي‌کند.

نظر شما