شناسهٔ خبر: 64831636 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تایید صلاحیت سه نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان یزد

دبیر ستاد انتخابات استان یزد گفت: بر اساس اعلان شورای محترم نگهبان، صلاحیت سه نفر از داوطلبان مجلس خبرگان رهبری در استان مورد تایید قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

تایید صلاحیت سه نامزد انتخابات خبرگان رهبری در استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، سعید رستگاری افزود: بر اساس قانون انتخابات خبرگان رهبری داوطلبانی که صلاحیت آنها مورد تأیید قرار نگرفته است، می‌توانند از ششم بهمن ماه به مدت سه روز اعتراض خود را به شورای محترم نگهبان اعلام نمایند.

وی ادامه داد: شورای محترم نگهبان از نهم بهمن به مدت ۱۰ روز فرصت دارد به اعتراضات رسیدگی و نهایتا در ۱۹ بهمن نتایج قطعی را اعلام نمایند.

دبیر ستاد انتخابات استان یزد در رابطه با تایید صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز گفت: تعداد ۲۶ نفر دیگر از داوطلبانی که در مرحله قبل صلاحیت آنها احراز نشده بود، در این مرحله به تایید شورای محترم نگهبان رسیده است.

رستگاری با اشاره به اینکه آمار تایید شدگان داوطلبان مجلس شورای اسلامی از ۱۸۲ به ۲۰۸ نفر در استان رسید، اظهار داشت: در این مرحله تعداد ۱۳ نفر در حوزه انتخابیه یزد، اشکذر و زارچ، ۷ نفر در حوزه تفت و میبد، ۲ نفر در حوزه اردکان، ۴ نفر در حوزه مهریز، بافق، ابرکوه، خاتم و بهاباد و مروست مورد تایید قرار گرفته اند.

وی تصریح کرد: در مجموع در استان در حوزه های، یزد ۹۴ نفر، تفت ۴۱ نفر، اردکان ۲۲ نفر، مهریز ۵۱ که در مجموعه ۲۰۸ نفر داوطلب برای انتخابات مجلس شورای اسلامی مورد تایید قرار گرفته اند.

نظر شما