شناسهٔ خبر: 64808677 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

اعلام هدفگذاری جدید کمیسیون ایمنی راه ها برای نصب سپهتن بر ناوگان عمومی جاده ای

کمیسیون ایمنی راه های کشور پیشگیری از تصادفات، رسیدگی به موقع در تصادفات و کاهش آن را در دستور اصلی کار خود قرار داده است.

صاحب‌خبر -
تین نیوز

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با توجه به مصوبات آخرین نشست کمیسیون ایمنی راه ها که 30 دی ماه برگزار شد، وعده داد کامیون و تریلی ها به سامانه سپهتن مجهز شوند.

به گزارش تین نیوز، سید کمال هادیان فر  در این زمینه توضیح داد : نصب دوربین در راه های کشور به صورت BOT از طریق بخش خصوصی با فراخوان سازمان راهداری و نهایی شدن سامانه سپهتن که ۳۸۶ هزار کامیون و تریلی را تحت پوشش قرار دهد، از دیگر مصوبات این جلسه بود.

وی این مطلب را در گفت و گو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی بیان کرد و  گفت: یکی از مسائل مهم در حوزه جابه جایی جاده ای بار و مسافر تصادفات است.

وی افزود: بر اساس برنامه ششم توسعه به ازای هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه ۳۱ درصد کاهش تصادفات پیش بینی شده و تاکنون نیز اقداماتی برای تحقق این هدف انجام شده است.

هادیان فر با بیان اینکه رشد وسایط نقلیه و ترددها در بیش از ۲۰۰ هزار کیلومتر راه و ۱۴۴۰ شهر کشور را شاهد هستیم، افزود: کمیسیون ایمنی راه های کشور پیشگیری از تصادفات، رسیدگی به موقع در تصادفات و کاهش آن را در دستور اصلی کار خود قرار داده است.

وی به وجود ۳ هزار و ۲۰۰ نقطه پرحادثه اشاره کرد و گفت: ۸۷۷ نقطه از این نقاط، پر تصادف است و مصوب شده است سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با استفاده از منابع مولدسازی حداقل ۴۰۰ نقطه را اصلاح و برطرف کند.

به گفته هادیان فر تا کنون ۲۶۱ نقطه پر تصادف توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اصلاح و برطرف شده و مابقی نقاط نیز باید تا پایان سال اصلاح و برطرف شود.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی افزود: بر اساس برنامه هفتم توسعه کاهش ۵۰ درصدی تصادفات پیش بینی شده است.

نظر شما