شناسهٔ خبر: 64736845 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مبارزه با عوامل خسارتزا در باغهای سیاه ریشه محمودآباد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد از مبارزه شیمیایی با عوامل خسارتزا در ۶۵ هکتار از باغات سیاه ریشه این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، محمد هادی‌زاده با اشاره به اینکه شهرستان محمودآباد دارای ۸۰ هکتار باغ سیاه ریشه است گفت: مبارزه شیمیایی با عوامل خسارتزا (آفات و بیماریها) در ۶۵ هکتار از باغات سیاه ریشه این شهرستان انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد با بیان اینکه مبارزه علیه سپردار سفید توت و بیماری‌های سیاه ریشه مانند لب شتری و لکه غربالی در باغات سیاه ریشه این شهرستان انجام شد، افزود: بهترین زمان اجرای مبارزه بعد از ریزش ۱۰۰ درصد برگ‌ها است.

هادی‌زاده تصریح کرد: برای پیشگیری از اثرات سوء اختلاط سموم، ترکیبات مسی بصورت جداگانه و با فاصله یک هفته‌ای با سایر ترکیبات مصرف شود.

وی گفت: با توجه به جمعیت مگس میوه مدیترانه‌ای در سال جاری، انجام مبارزه زراعی و مکانیکی با این آفت مانند جمع آوری هرچه سریعتر میوه‌های باقیمانده روی درخت، جمع آوری و معدوم کردن میوه‌های ریخته شده پای درخت و پابیل کردن و شخم سطحی قسمت سایه انداز درخت برای کاهش جمعیت آفت در سال آینده ضروری است.

نظر شما