شناسهٔ خبر: 64658095 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آذربایجان غربی بزرگترین مصرف کننده نفت سفید کشور

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌ های نفتی منطقه ارومیه گفت: آذربایجان غربی، همچنان بزرگترین مصرف کننده نفت سفید کشور است.

صاحب‌خبر -

آذربایجان غربی همچنان بزرگترین مصرف کننده نفت سفید کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه در رابطه با تامین و توزیع انواع فرآورده‌های نفتی در چند روز اخیر بارش سنگین برف در تمام شهر‌های استان آذربایجان غربی گفت: روزانه بیش از ۷ میلیون لیتر انواع فرآورده‌های نفتی در منطقه ارومیه توزیع می‌شود و در حال حاضر تمام ظرفیت ناوگان حمل و نقل منطقه بالغ بر ۲۱۳ دستگاه نفتکش مازاد بر خط لوله، عملیات جابجایی و توزیع سوخت را انجام می‌دهند.

احمد مجرد با اشاره به اهمیت اعلام شرایط جوی هواشناسی و پیش بینی سه روزه نزولات آسمانی در برنامه ریزی تامین سوخت فروشندگان روستایی گفت: بلافاصله با تشکیل جلسه مدیریت بحران در سطح منطقه سوخت مجاری عرضه و تمامی فروشندگان روستایی سخت گذر از محل انبار نفت مرکزی ارومیه و خوی بارگیری و ارسال شد و بحدالله مشکلی در ارتباط با تامین و توزیع سوخت از محل مبادی تامین و انبار‌های نفت منطقه وجود ندارد.

مجرد افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۶۷۶ میلیون لیتر بنزین و ۱۰۵ میلیون لیتر نفت سفیید و ۴۱۲ میلیون لیتر نفتگاز در سطح مرکز و شهر‌های شمال استان آذربایجان غربی توزیع شده است.

این مقام مسیول با اشاره اهمیت موضوع سوخت رسانی در شرایط مختلف جوی و بحرانی افزود: استان آذربایجان غربی به عنوان بزرگ ترین مصرف کننده نفت سفید کشور و منطقه ارومیه به دلیل موقعیت جغرافیایی و استراتژیکی با چالش‌های گوناگونی مانند وجود روستا‌های صعب العبور و سخت گذر، هم مرز بودن با سه کشور همسایه و وجود بیش از ۸۲ هزار خانوار نفت سوز مواجه است که براساس برنامه ریزی صورت گرفته، جهت ذخیره سازی سوخت زمستانی تا پایان مهرماه سالجاری همه سهمیه نفت سفید این دسته از خانوار‌ها بالغ بر ۷ میلیون لیتر نفت سفید توزیع شده است و مشکلی در این ارتباط وجود ندارد.

وی در ادامه با تاکید بر تلاش برای جلوگیری از آلودگی هوا و استفاده از سوخت پاک خاطرنشان کرد: در ۹ ماهه گذشته سالجاری مصرف سی ان جی به عنوان سوخت پاک و سازگار با محیط زیست در سطح مرکز و شهر‌های شمال استان آذربایجان غربی بالغ بر ۲۵۰ میلیون متر مکعب سی ان جی به مصرف رسیده است، متوسط مصرف روزانه گاز طبیعی در منطقه ارومیه بالغ بر ۹۰۵ هزار متر مکعب می‌باشد که با مشارکت گسترده خودرو‌های عمومی و باری در طرح رایگان دوگانه سوز کردن خودرو‌های عمومی افزایش یافته است.

مجرد همچنین در رابطه با افزایش چشمگیر مصرف بنزین در سطح منطقه گفت: با توجه به افزایش تعداد خودرو‌ها و عدم از رده خارج نمودن خودرو‌های فرسوده و افزایش تردد‌های شهری و بین شهری، شاهد رشد چشمگیری در مصرف بنزین نسبت به سال گذشته بودیم که با ذخایر مناسب و بجایی که در این بخش اعمال شده بود، بحمدا... هیچ گونه مشکلی در رابطه با تامین سوخت بخش حمل و نقل در سطح منطقه نداشتیم.

وی با تاکید بر تامین سوخت نیروگاه‌ های سیکل ترکیبی در سطح منطقه عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تا به امروز به منظور کمک به مدیریت مصرف گاز طبیعی و رفع مشکل افت فشار در روز‌های سرد زمستانی و همچنین پایداری مصرف برق در استان آذربایجان غربی بالغ بر ۲۸۰ میلیون لیتر سوخت جایگزین نفتگاز به نیروگاه‌های ارومیه و خوی ارسال شده است.

نظر شما