شناسهٔ خبر: 64534252 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تخصیص ۴۵۵۰ تن گندم خارجی به استان زنجان

۴ هزار و ۵۵۰ تن گندم خارجی با تخصیص شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران در ۱۰ ماهه سال وارد استان زنجان شده است.

صاحب‌خبر -

تخصیص ۴۵۵۰ تن گندم خارجی به استان زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان ؛ مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: ۴ هزار و ۵۵۰ تن گندم خارجی با تخصیص شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۲ وارد استان زنجان شده است.

زمانی با اشاره به ورود گندم خارجی به استان، اظهار کرد: ۴ هزار و ۵۵۰ تن گندم خارجی در قالب ۱۲۷ محموله از طریق حمل و نقل ریلی و جاده‌ای به مراکز ذخیره سازی ملکی انتقال، نگهداری و مصرف می‌شود.

زمانی گفت: فرآیند تخصیص و انتقال به مراکز ذخیره سازی ملکی در قالب ۷۵ محموله به صورت حمل و نقل جاده‌ای و ۵۲ محموله به صورت ریلی انجام شده است.

وی با بیان اینکه واردات گندم خارجی با هدف اختلاط با گندم داخلی انجام می‌شود، گفت: در بعضی از ماه‌های سال حدود ۱۰ درصد گندم خارجی و ۹۰ درصد گندم داخلی به کارخانجات آردسازی تخصیص داده می‌شود و با نظارت واحد کنترل کیفی، آرد با کیفیت به واحد‌های خبازی سطح استان ارائه دهند.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با اشاره به اینکه گندم خارجی از سطح کیفی مطلوب‌تری برخودار است، اظهار داشت: با توجه به ارتقای کیفیت آرد‌های تولیدی و متعاقباً ارائه نان مطلوب‌تر به همشهریانگ، واردات گندم خارجی تا آخر سال ادامه خواهد داشت.

نظر شما