شناسهٔ خبر: 64489246 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

روز «گل محمدی و گلاب» در ضمیمه تقویم ملی کشور ثبت شد

کاشان - رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان از ثبت روز ۲۰ اردیبهشت به عنوان «روز گل محمدی و گلاب» در ضمیمه تقویم ملی کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر سعید ضابطی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به هویت و اصالت تاریخی منطقه کاشان اظهار داشت: گل محمدی و گلاب دو محصول استراتژیک این منطقه است که شهرت جهانی دارد.

وی ابراز داشت: با این پیشینه و بنا به پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در جلسه ۸۹۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی که به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، ثبت «روز گل محمدی و گلاب» در ضمیمه تقویم ملی کشور به تصویب رسید.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان تصریح کرد: بر این اساس از سال آینده، روز ۲۰ اردیبهشت به عنوان «روز گل محمدی و گلاب» در ضمیمه تقویم ملی ثبت خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: به منظور ثبت این رویداد در تقویم کشور، با پیشنهاد رسمی دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان کاشان در اسفندماه ۱۴۰۱ به شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان، ثبت «روز گل محمدی و گلاب» در ضمیمه تقویم کشور در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تصویب رسید.

ضابطی افزود: سرانجام این پرونده به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارجاع و این شورا به آن رأی مثبت داد و در تاریخ ۱۰ دی ماه ۱۴۰۲ به صورت رسمی ابلاغ شد.

نظر شما