شناسهٔ خبر: 64382055 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

معاریو:

صدها هزار شهرک‌نشین نمی‌توانند به خانه‌های خود بازگردند / نیروهای عملیات ویژه حزب‌الله در حال آماده‌سازی عملیات هستند / اگر حزب‌الله خلع سلاح نشود چاره‌ای جز جنگ نخواهد بود

حضور نیروهای حزب الله لبنان در مرزهای شمالی، وحشتی بزرگ برای رژیم صهیونیستی ایجاد کرده و ساکنان این مناطق حاضر به بازگشت‌ به شهرک‌های خود نیستند.

صاحب‌خبر -

سرویس جهان مشرق - پس از شکست و فضاحت سنگین صهیونیست‌ها در هفت اکتبر، مقامات نظامی و امنیتی این رژیم، نگران تکرار این شکست در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی شده اند، جایی‌که نیروهای حزب الله لبنان حضور داشته و یک تهدید بالقوه را برای رژیم صهیونیستی ایجاد کرده اند.

وب سایت معاریو در رابطه با تهدید جدی حزب الله برای صهیونیست‌ها در گزارشی به این موضوع پرداخته و به این مسئله اشاره میکند که در صورت عدم خلع سلاح شدن حزب الله لبنان، اقدام نظامی غیرقابل اجتناب خواهد بود.

وب سایت معاریو در این رابطه نوشت: «حزب الله یک ارتش غیر رسمی است که قوانین بین المللی را نقض و جان میلیون ها اسرائیلی را تهدید می کند. اگر جامعه بین المللی اقدامی نکند، اسرائیل توجیه کامل برای اقدام علیه آن خواهد داشت. در حالی که جنگ علیه حماس در غزه ادامه دارد، چشمان شهروندان اسرائیل و جامعه بین المللی آنچه را که در مرز شمالی اسرائیل می گذرد دنبال می کند.»

«ارتش حزب الله لبنان از ۸ اکتبر به اسرائیل حمله کرده است. کل مناطق شمالی تخلیه شده اند و منتظر اقدام قاطع علیه حزب الله قبل از بازگشت به خانه های خود هستند. لحظه تصمیم برای اسرائیل نزدیکتر می شود. حزب الله لبنان که در فاصله کمی از شهرهای شمالی اسرائیل قرار دارد، یک خطر وجودی محسوب می‌شود.»

صدها هزار شهرک‌نشین نمی‌توانند به خانه‌های خود بازگردند / نیروهای عملیات ویژه حزب‌الله در حال آماده‌سازی عملیات هستند / اگر حزب‌الله خلع سلاح نشود چاره‌ای جز جنگ نخواهد بود اگر حزب الله خلع سلاح نشود، چاره جز اقدام نظامی نخواهد بود

این سایت عبری زبان در رابطه با توانایی نظامی حزب الله‌ نوشت: «حزب الله در حال حاضر دارای زرادخانه ای بیش از ۲۰۰۰۰۰ موشک است که بسیاری از آنها می توانند به تل آویو و مرکز اسرائیل برسند. این سازمان دارای ۵۰۰۰۰ سرباز مسلح و آموزش دیده است که بسیاری از آنها در طول جنگ داخلی سوریه،‌ علیه داعش جنگیده بودند.»

«مأموریت یگان عملیات ویژه حزب الله، نیروی رضوان، نفوذ به خاک اسرائیل و اشغال روستاهای اسرائیلی است و اینگونه ضربه ای بدتر از آنچه که حماس در ۷ اکتبر انجام داد را به اسرائیل خواهد زد. هیچ کشوری چنین وضعیتی را تحمل نخواهد کرد.»

معاریو با حمله به قطعنامه ۱۷۰۱ می‌نویسد: «در جریان جنگ دوم لبنان، جامعه بین‌المللی دست‌های اسرائیل را بست و اسرائیل را مجبور کرد برای مهار حزب‌الله به وعده‌های دیپلماتیک تکیه کند. پس از یک ماه درگیری که طی آن ۱۶۵ اسرائیلی کشته و نزدیک به نیم میلیون غیرنظامی خانه های خود را ترک کردند، ارتش اسرائیل بر اساس قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد، نیروهای خود را از لبنان خارج کرد که قرار بود دوره جدیدی از امنیت را برای اسرائیل آغاز کند.»

«بر اساس این تصمیم، قرار بود حزب‌الله خلع سلاح شود، گروه یونیفیل از عاری بودن منطقه جنوب لبنان از وجود نیروهای این سازمان اطمینان حاصل کند و جامعه جهانی بدون موافقت دولت لبنان از ورود سلاح به لبنان جلوگیری کند. این تصمیم یک شکست کامل بود. دبیرکل سازمان ملل دو بار در سال گزارش می دهد که حزب الله نه تنها خلع سلاح نشده است، بلکه به توسعه توانایی های نظامی خود ادامه می دهد.»

حملات حزب الله به مواضع رژیم صهیونیستی

معاریو در ادامه نوشت: «حزب الله در جنوب رودخانه لیتانی قرار دارد و تقریباً خانه ها و مراکز تجمع اسرائیلی را تحت نظر دارد و با انجام حملات، ایجاد تأسیسات نظامی در مرز، حفر تونل و اعزام نیروهای مهاجم به خاک اسرائیل به تحریک اسرائیل ادامه می دهد. راکت‌های حزب‌الله میلیون‌ها اسرائیلی را تهدید می‌کند، صدها هزار نفر نمی‌توانند به خانه‌های خود بازگردند، و نیروهای عملیات ویژه حزب‌الله در حال آماده‌سازی برای حمله هستند.»

«اگر اسرائیل بخواهد عملیات خود را علیه حزب الله گسترش دهد، طبق قوانین بین المللی موجه است. در اکتبر و نوامبر ۲۰۱۵، پس از حملات تروریستی مرگبار توسط داعش، شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه ۲۲۴۹ را تصویب کرد که داعش را یک "تهدید جهانی بی سابقه" تعریف کرد و خواستار (استفاده از) "تمام ابزارهای ممکن برای از بین بردن هسته های داعش در سوریه شد".»

«ایالات متحده، بریتانیا، آلمان و دیگران تهاجم خود به عراق و سوریه را اینگونه توجیه کرده اند که این کشورها «نخواهند یا نمی توانند» با تهدید داعش مبارزه کنند. به همین ترتیب، لبنان به صراحت اعلام کرد که مایل یا قادر به انجام تعهدات بین المللی خود و جلوگیری از ایجاد نوعی شبه دولت توسط حزب الله در قلمرو خود نیست. در این صورت اگر چیزی تغییر نکند، اسرائیل مجبور به اقدام خواهد شد.»

صدها هزار شهرک‌نشین نمی‌توانند به خانه‌های خود بازگردند / نیروهای عملیات ویژه حزب‌الله در حال آماده‌سازی عملیات هستند / اگر حزب‌الله خلع سلاح نشود چاره‌ای جز جنگ نخواهد بود

این وب‌سایت صهیونیستی در پایان گفت: «وقایع ۷ اکتبر به اسرائیلی ها نشان داد که نمی توانند چشم خود را ببندند در حالی که سازمان های نظامی خود را در داخل مرزهای خود مسلح و برای عملیات آماده می کنند. حماس و حزب‌الله منتظر زمان مناسبی هستند تا به مراکز آسیب‌پذیر اسرائیل حمله کنند. در سال ۲۰۰۶، جامعه بین المللی به اسرائیل یک "راه حل دیپلماتیک بی فایده" را فروخت.»

«اکنون جامعه جهانی باید از همه ابزارها برای فشار بر لبنان برای خلع سلاح حزب الله و بیرون راندن آن از مرزها استفاده کند. اگر راهکار دیپلماتیک شکست بخورد، اسرائیل چاره ای جز جنگ نخواهد داشت.»

نظر شما