شناسهٔ خبر: 64198276 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

منطقه ۹ تهران دارای رتبه دوم در بافت فرسوده

شهردار منطقه ۹ تهران گفت: بیشتراملاک بافت فرسوده در این منطقه ریز دانه است و تجمیع این املاک برای مالکان به صرفه نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد رحیم مرتضوی، با حضور در نشست کارشناسی در خبرگزاری صدا و سیما گفت: منطقه ۹ تهران هزار و ۹۷۱ هکتار وسعت دارد که نزدیک به هزار هکتار آن مساحت فرودگاه مهرآباد، حدود ۲۰۰ هکتار پادگان و ارگان‌های نظامی و نزدیک به ۸۰۰ هکتار از مساحت این منطقه مسکونی، اداری و تجاری است.

وی افزود: ۵۷ درصد از ۸۰۰ هکتاری که شامل بافت مسکونی و تجاری می‌شود در بافت فرسوده قرار دارد و منطقه ۹ تهران از حیث برخورداری در بافت فرسوده در رتبه دوم شهر تهران قرار گرفته است. وی درباره بازسازی بافت فرسوده در این منطقه گفت: بیشتراملاک بافت فرسوده در این منطقه ریز دانه است و برای ساخت بنایی جدید در زمین ۲۰۰ متری باید ۴ تا ۵ خانه ۴۰ الی ۵۰ متری تجمیع شود و در صورتیکه عرض معبر مناسب باشد امکان صدور مجور ساخت ۴ الی ۵ طبقه وجود دارد.

محمد رحیم مرتضوی، افزود: در صورت تجمیع چند ملک، ۴۰ درصد از بنای جدید به سازنده و ۶۰ درصد به مالکان تعلق می‌گیرد که تقسیم آن میان مالکان به صرفه نیست.

وی گفت: برای بازسایی املاک فرسوده در این منطقه نیازمند تخصیص اعتبارات دولتی و یا ایجاد بسته‌های تشویقی از جمله پرداخت وام‌های قرض الحسنه بلند مدت هستیم.

شهردار منطقه ۹ تهران گفت:در صورت تخصیص اعتبار، شهرداری می‌تواند اقدام به تملک املاک در بافت فرسوده کرده و پس از نوسازی واحد‌ها را واگذار کند.

وی همچنین به ضرورت ساخت پارگینگ‌های محله‌ای در مناطق کم برخوردار و دارای بافت فرسوده تاکید کرد و گفت: یکی از مشکلاتی که برای صدور پروانه ساخت در بافت فرسوده با ان مواجه ایم این است که درساخت املاک با متراژ کم نمی‌توان پارکینگ به میزان کافی تامین کرد.

نظر شما