شناسهٔ خبر: 64145885 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان رضوی

مدرسه‌سازی یعنی انسان‌سازی و رفع آسیب‌های اجتماعی

اگر مدرسه به اندازه کافی داشته باشیم راه گریز از آسیب‌های اجتماعی را فراهم کرده‌ایم.

صاحب‌خبر -

 مدرسه‌سازی یعنی انسان‌سازی و رفع آسیب‌های اجتماعی

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان رضوی گفت: رهبر معظم انقلاب نیز مدرسه‌سازی را یک حسنه بزرگ و صدقه جاریه می‌نامند که نشان‌دهنده درک درست جامعه از اهمیت تعلیم و تربیت فرزندان است و بر دستان پرتلاش، توانمند و دستان پر مهر و عطوفت و گره گشای نیکوکاران محترم بوسه می‌زنیم.

جواد روحانی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد مدارس استثنایی به دستان توانمند خیرین بنا نهاده شده است گفت: اگر خیرین کنار ما نباشد عدالت آموزشی و تربیتی که در سند تحول بنیادین نیز به آن تاکید شده اجرا نمی‌شد.

وی با اشاره به اینکه مدارس استثنایی نماد عدالت آموزشی و تربیتی هستند افزود: در استان ۹۰۰۰ دانش آموز بانیاز ویژه در بیش از ۲۴۷ فضای آموزشی در استان تحصیل می‌کنند که ۱۰ درصد کل دانش آموزان استثنایی کشور را تشکیل می‌دهند. 

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های آموزش و پرورش را فراهم نمودن فرصت‌های برابر آموزشی برای همه کودکان واجب التعلیم عنوان کردو گفت: هدف از آموزش و پرورش کودکان و دانش آموزان استثنایی این است که با فراهم کردن امکانات آموزشی بتوانیم دانش آموزان بانیار‌های ویژه را به جامعه برگردانیم و از آسیب‌های اقتصادی و اجتماعی به این عزیزان پیشگیری نماییم و با همکاری سایر نهاد‌ها این آسیب‌ها را به حداقل برسانیم.

 

 

 

نظر شما