شناسهٔ خبر: 64130369 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

صدور اخطاریه برای ۶۰۷ واحد آلاینده استان

۲۶۸ واحد آلاینده در استان اصفهان مهروموم شدند.

صاحب‌خبر -

صدور اخطاریه برای ۶۰۷ واحد آلاینده استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: جلسه کارگروه اضطرار شرایط آلودگی هوا روزانه برگزار و در آن متناسب با شرایط تصمیم گیری می‌شود که بر اساس مصوبات این کمیته ۱۰ تیم گشت و نظارت به صورت مستمر و شبانه روزی واحد‌های آلاینده را بازدید و رصد می‌کنند.

منصور شیشه فروش با بیان اینکه از ابتدای آبان ماه تا کنون بیش از ۲ هزار ۲۹۷ پایش روزنامه و ۹۴۴ پایش شبانه از واحد‌های صنعتی انجام شد افزود: در این مدت ۶۰۷ واحد اخطار گرفتند و ۵۷ واحد پیگیری قضایی شدند؛ همچنین ۲۶۸ واحد تولید قیر، خاک، ضایعات و ذغال مهروموم شدند.

وی ادامه داد: ۴۳۰ واحد صنعتی هم که در شعاع ۵۰ کیلومتری کلانشهر اصفهان هستند در روز‌هایی که انباشت آلاینده‌ها را داریم باید فعالیت خود را کاهش دهند.

اصفهان کمترین تعداد روز‌های هوای پاک را درمقایسه با سایر کلانشهر‌های ایران دارد و در حالی که صنایع آلوده کننده در شعاع ۵۰ کیلومتری آن پراکنده و روزانه بیش از ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو در آن تردد می‌کند، به گفته کارشناسان شرایط جغرافیایی و اقلیمی و کم بودن وزش باد، آلودگی هوای این خطه را به مراتب پیچیده‌تر کرده است.

در این استان، بیش از  ۹ هزار واحد تولیدی و صنعتی فعالیت دارند.

نظر شما