شناسهٔ خبر: 64103607 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بازار، زیر ذره بین بازرسان

اجرای طرح بازرسی و نظارت بر بازار شب یلدا

طرح بازرسی و نظارت بر بازار شب یلدا به صورت مستمر انجام می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ پایان فصل پاییز و شب یلدا برای برخی فروشندگان فرصتی برای گران فروشی شده و به همین سبب گشت‌های نظارتی و بازرسی ویژه شب یلدا از چند روز پیش آغاز به کار کردند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان با بیان اینکه طرح نظارتی ویژه شب یلدا تا ۳۰ آذر ماه جاری اجرا می شود گفت: در این طرح بازرسان، کالا‌های پرمصرف مردم در این ایام از جمله آجیل و خشکبار، میوه و تره بار، مرغ و گوشت و سایر اقلام را در قالب گروه های مشترک بازرسی می‌کنند.
نورالهی از نظارت و بازرسی سه گروه بازرسی در کلانشهر اراک و یک گروه بازرسی در شهرستان‌ها خبرداد و افزود: مواردی از جمله رعایت قیمت ها، درصد سودها، نصب نرخ نامه و برگ خرید بررسی و بازرسی می‌شوند.
او گفت: برای واحد متخلف پرونده تشکیل می‌شود و با استفاده از ظرفیت مصوبه جلسه ۸۴ سران قوا نسبت به تعطیلی، پلمپ یا نصب پارچه به عنوان متخلف بر سر در واحد صنفی اقدام می‌شود.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان افزود: تلفن ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و سامانه اینترنتی ۱۳۵ تعزیرات حکومتی آماده دریافت گزارش های مردمی است.
نورالهی با بیان اینکه بیشترین تخلفات در این ایام گران فروشی و درج نکردن قیمت است گفت: ۳۰ گشت بازرسی در مرکز استان متشکل از مدیران شعبه های تعزیرات حکومتی، نمایندگان صنعت و معدن وجهادکشاورزی مشغول به کار هستند.

<div id="video-display-embed-code_10571486"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4093370/10571486?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما