شناسهٔ خبر: 63964966 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

احداث پوشش محوطه باستانی قره‌حسنلو اردبیل آغاز شد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از آغاز عملیات احداث پوشش محوطه باستانی قره حسنلو شهرستان نمین در این استان با هدف حفاظت از این اثر تاریخی خبر داد. 

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا حسن محمدی ادیب روز یکشنبه در بازدید از محوطه باستانی قره حسنلو شهرستان نمین، گفت: عملیات احداث پوشش محوطه باستانی قره حسنلو در صورت مساعد بودن شرایط جوی تا پایان سال‌جاری به اتمام می‌رسد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: احداث پوشش این محوطه باستانی بر اساس نظر و ابلاغیه شورای فنی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و با لحاظ شرایط فنی محوطه در حال انجام است.

وی با بیان اینکه پوشش محوطه باستانی قره حسنلو با همکاری و مشارکت سرمایه‌گذار این پروژه اجرا می‌شود، گفت: حفاظت از این محوطه در کنار پروژه‌ای که در این منطقه در حال اجراست، در اولویت امور اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل قرار دارد.

محمدی ادیب ادامه داد: محوطه باستانی قره حسنلو در شهرستان نمین قرار دارد و موقعیت آن در حین اجرای عملیات احداث یک واحد صنعتی، نمایان شده بود و در سال گذشته عملیات کاوش باستان‌شناسی و ثبت ملی این اثر انجام شده است.

استان اردبیل با آثار تاریخی ثبت شده در ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده است.

نظر شما