شناسهٔ خبر: 63889423 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

کاهش آلودگی در آسمان کشور/ از روز شنبه منتظر باران باشید

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به نفوذ سامانه فعال بارشی از روز شنبه، گفت: انتظار می‌رود از ظهر روز پنجشنبه از میزان آلودگی هوا در کشور کاسته شود.

صاحب‌خبر -

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت آینده، آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پر جمعیت ادامه خواهد داشت و امروز در بعضی نقاط شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و خراسان شمالی، بارش پراکنده، رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: انتظار می‌رود از ظهر روز پنجشنبه با توجه به وزش باد، از غلظت آلودگی هوا در کشور کاسته شود و روز جمعه بارش با شدت بیشتری در استان‌های ساحلی خزر رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روز شنبه با نفوذ سامانه بارشی فعال به کشور، در استان‌های واقع در شمال غرب، بعضی نقاط غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی، گیلان، غرب مازندران، قزوین، البرز و شمال استان تهران، بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در بعضی نقاط گردوخاک و در نقاط کوهستانی و سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: روز یکشنبه بارش پراکنده در گیلان و غرب مازندران ادامه خواهد داشت؛ همچنین امروز و جمعه دریای خزر مواج خواهد بود.

ضیائیان خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، صاف تا کمی ابری و غبارآلود، هوا آلوده، با بیشینه ۱۸ و کمینه ۱- درجه سانتی‌گراد است و روز پنجشنبه، صاف تا قسمتی ابری و غبار محلی، گاهی وزش باد با بیشینه ۲۰ و کمینه صفر درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

نظر شما