شناسهٔ خبر: 63863397 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

یورش به جنوب غزه در پی شکست در شمال

روزنامه جوان

بنابر اعلام یکی از فرماندهان گردان‌های القسام، در پی حملات نیرو‌های مقاومت و شکست عملیاتی، ۷۰ درصد از نظامیان اسرائیلی از شمال نوار غزه خارج شدند

صاحب‌خبر -
جوان آنلاین: رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در حالی از آغاز حمله زمینی این رژیم به جنوب غزه سخن گفته و برخی رسانه‌ها هم روی این موضوع مانور می‌دهند که گزارش‌ها حاکی از این است که ۷۰ درصد نظامیان این رژیم از شمال غزه خارج شده‌اند و نخست وزیر این رژیم هم از چالشی بزرگ سخن گفته است. 
 
بنابر اعلام یکی از فرماندهان گردان‌های القسام، در پی حملات نیرو‌های مقاومت و شکست عملیاتی، ۷۰ درصد از نظامیان اسرائیلی از شمال نوار غزه خارج شدند. وی که نامش فاش نشد به شبکه خبری الجزیره گفت: «خروج از شمال نوار غزه با آتش‌بس آغاز شد و پس از حملات نیرو‌های مقاومت، در دو روز گذشته، شدت گرفته است.» این فرمانده القسام همچنین خبر داد که عملیات زمینی صهیونیست‌ها، در جنوب نوار غزه متمرکز است و همزمان، قدرت مانور محدودی در شمال دارند. این در حالی است که رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ غزه، از ساکنان شمال غزه خواسته بود که به جنوب نوار غزه بروند، با این حال، چندین بار این منطقه را هدف قرار داد. هرتزی هالوی روز یک‌شنبه گفت که ارتش این رژیم عملیات زمینی خود را در جنوب غزه آغاز کرده و عملیات در بخش شمالی این باریکه نیز ادامه خواهد یافت. وی که در میان نظامیان این رژیم صحبت می‌کرد، افزود: «صبح شنبه عملیات را در جنوب نوار غزه آغاز کردیم. این توانایی را داریم که به طور کامل و همانطور که با قدرت و دقت در شمال نوار غزه انجام دادیم، در جنوب نیز انجام دهیم. عملیات خود را در جنوب غزه انجام خواهیم داد و به عملیات برای تعمیق دستاورد‌ها در شمال نوار غزه نیز ادامه می‌دهیم.» در راستای اظهارات وی، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی روز یک‌شنبه از آغاز حمله زمینی ارتش به خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه خبر داد. شبکه سعودی العربیه هم گزارش داد که تانک‌های رژیم صهیونیستی همان روز و پس از آغاز حملات زمینی در خان‌یونس، پایگاه‌هایی را در شمال این شهر هدف حمله قرار داده‌اند. خان‌یونس در جنوب غزه از روز جمعه گذشته هدف حملات شدید هوایی رژیم صهیونیستی قرار دارد. ارتش رژیم صهیونیستی پیش‌تر با پخش اعلامیه‌هایی در مناطقی از خان‌یونس، این شهر را منطقه جنگی خطرناک اعلام کرده و از ساکنان این منطقه خواسته بود که آنجا را ترک کنند. 
 
 تقلای صهیونیست‌ها برای تأمین امنیت شمال و جنوب
 نظامیان صهیونیست روز یک‌شنبه مرگبارترین روز در ۷۵ سال گذشته (از زمان تأسیس) را تجربه کردند به حدی که ۷۵ نظامی اسرائیل فقط در غزه به هلاکت رسیدند. گردان‌های عزالدین القسام (شاخه نظامی جنبش حماس) ظهر روز دوشنبه در تشریح تحولات میدانی گفت: «رزمندگان ما از صبح امروز تاکنون پنج دستگاه تانک و پنج دستگاه نفربر زرهی ارتش رژیم صهیونیستی را در محور شرق غزه با راکت‌های الیاسین ۱۰۵ هدف قرار داده و منهدم کردند.» گردان‌های القسام همچنین اعلام کرد: «رزمندگان ما همچنین شماری از نظامیان صهیونیست را از فاصله نزدیک در منطقه شیخ رضوان کشته و سالم به مقر‌های خود بازگشتند.» ارتش رژیم صهیونیستی که اطلاعات هلاکت اعضای خود را به صورت قطره‌چکانی منتشر می‌کند، دیروز اعتراف کرد که در درگیری‌های نظامیانش با مقاومت فلسطین در شمال و مرکز نوار غزه، سه نظامی دیگر خود را از دست داده است و یک نظامی هم به شدت زخمی شده است. به این ترتیب، آمار تلفات اعلامی ارتش اسرائیل از آغاز حمله زمینی به نوار غزه تاکنون به ۷۵ نفر رسید. آمار اعلامی حاکی از این است که از آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر گذشته تاکنون که ۵۹ روز از آن می‌گذرد، ۴۰۱ نظامی کشته شده‌اند. هرچند که گزارش‌های غیررسمی نشان می‌دهد شمار تلفات ارتش اشغالگر بیش از این تعداد است. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شامگاه یک‌شنبه هشدار داد چالشی که این رژیم با آن مواجه بوده بسیار بزرگ است و باید از کابینه این رژیم حمایت شود. وی که در دیدار با تعدادی از نظامیانی که به تازگی به ارتش رژیم صهیونیستی پیوسته بودند صحبت می‌کرد، افزود: «این لحظه‌ای تاریخی است و باید امنیت را به شمال و جنوب بازگردانیم.» 
اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس گفت: «اسرائیل در حال افزایش جنایات خود در غزه، کرانه باختری و قدس است، ولی عاقبت، شکست خواهد خورد. امریکا هم شریک کشتار جمعی ملت فلسطین و پاکسازی نژادی در غزه است.» این مقام حماس همچنین درباره اسرای اسرائیلی تأکید کرد: «جهان، مشاهده کرد که رفتار القسام با اسرای اسرائیلی و رفتار اسرائیل با اسرای فلسطینی چقدر فرق دارد. کارشکنی و تعلل اسرائیل، مانع از موفقیت مذاکرات [تمدید آتش‌بس و تبادل اسرا]شد.»

نظر شما