شناسهٔ خبر: 63860917 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ویجیاتو | لینک خبر

بهترین سرورهای DNS برای بازی در سال 2023 [راهنمای جامع]

بهترین دی ان اس برای گیمرها

صاحب‌خبر -

بسیاری از گیمرها، روزانه مشغول انجام بازی‌های آنلاین همراه با دوستان خود هستند. یکی از نکات مهم در انجام بازی‌های آنلاین، کیفیت اینترنت و اتصال مناسب به سرورهای بازی است. اما خیلی از شرکت‌های بزرگ، بازیکنان ایرانی را تحریم کرده و اتصال به بازی‌ها را برای آن‌ها دشوار کردند. به همین دلیل استفاده از بهترین DNS سرورهای مخصوص بازی حائز اهمیت است.

تصویر dns سرور و کامپیوتر متصل به آن تصویر dns سرور و کامپیوتر متصل به آن

اگر برای مدتی گیمر باشید، احتمالا تاکنون نام دی ان اس را شنیده‌‌ یا آن‌ را جایی دیده‌اید. دی ان اس (DNS)، کوتاه شده‌ی عبارت Domain Name System است. به زبان ساده DNS دفترچه تلفنی برای اینترنت به حساب می‌آیند. در این مقاله از ویجیاتو به بررسی و معرفی بهترین دی ان اس‌های مخصوص بازی می‌پردازیم.

فهرست محتوا نمایش
1 بهترین دی ان اس های موجود
2 سریع‌ترین DNS کدام است؟
2.1 معرفی بهترین دی ان اس سرورهای تحریم شکن داخلی
3 بهترین DNS ها برای گیمینگ
3.1 آیا دی ان اس می‌تواند پینگ را بهبود ببخشد؟
3.2 آیا دی ان اس می‌تواند باعث تأخیر در بازی‌ها شود؟
3.3 بهترین DNS ها برای دانلود بازی
3.4 بهترین دی ان اس ها برای کاهش پینگ بازی
3.5 آیا دی ان اس ۱.۱.۱.۱ برای بازی خوب است؟
3.6 برای بازی دی ان اس ۸.۸.۸.۸ بهتره یا ۱.۱.۱.۱ ؟
4 سخن پایانی

بهترین دی ان اس های موجود

یکی از وظایف دی ان اس تبدیل نام‌های قابل خواندن برای انسان‌ها، به اعداد قابل فهم توسط کامپیوتر است. همچنین اینترنت که روزانه کاربران از آن استفاده می‌کنند، بدون وجود دی ان اس‌ها غیرقابل استفاده می‌شود. حالت عادی DNS سرورهای معمولی هیچ تاثیری بر دور زدن تحریم‌های خارجی ندارند. اما استفاده از نوعی DNS به نام «SmartDNS» می‌تواند در کنار زدن محدودیت‌های اعمال شده مفید باشد.

تصویر dns سرور تصویر dns سرور

در طی سال‌های گذشته سرویس‌های رفع تحریم ایرانی، میان گیمرها به محبوبیت زیادی دست یافته‌اند. اکثر بازیکنان ایرانی با استفاده از این دی ان اس‌ها می‌توانند به بازی‌هایی که افراد ایرانی را تحریم کردند، دسترسی داشته باشند. بهترین DNS سرورها برای رفع تحریم شامل شکن، الکترو و رادار بازی می‌شوند.

سریع‌ترین DNS کدام است؟

در حال حاضر سریع‌ترین و بهترین DNS برای گیمرهای ایرانی دی ان اس کلودفلر (Cloudflare) است. این DNS سرعت اینترنت را بهبود می‌بخشد و تا مقدار زیادی باعث افزایش سرعت ارتباط بازیکنان با سروهای بازی خواهد شد. با استفاده از این دی ان اس می‌توانید به راحتی به سرور بازی‌‌ها متصل شوید. برای استفاده از دی ان اس کلادفلر می‌توانید از آدرس‌های زیر استفاده کنید.

  • 1.1.11
  • 1.0.0.1
تصویر نام دی ان اس تصویر نام دی ان اس

سرویس OpenDNS یکی از بهترین DNS سرورهای عمومی و رایگان چند سال گذشته محسوب می‌شود. این دی ان اس متعلق به شرکت سیسکو است و برای کاربران ایرانی نیز، به آسانی قابل استفاده است. با استفاده از این دی ان اس می‌توانید از سرویس‌هایی که کاربران ایرانی را مورد تحریم قرار داده‌اند به راحتی استفاده کنید.

  • 208.67.222.222
  • 208.67.220.220

معرفی بهترین دی ان اس سرورهای تحریم شکن داخلی

برای تجربه بازی‌هایی که گیمرهای ایرانی را در لیست تحریم‌ها قرار دادند، باید از DNS سرورهای تحریم شکن استفاده کنیم. در طی سال‌های گذشته سرویس‌های رفع تحریم ایرانی عملکرد عالی داشتند. این سرویس‌ها به دلیل رایگان و موثر بودن، به محبوبیت زیادی دست پیدا کردند. از سرویس‌های رفع تحریم می‌توان به شکن، بگذر، رادار بازی و الکترو اشاره کرد. در ادامه بهترین DNS سرورهای مناسب بازی را معرفی کردیم.

آدرس‌ DNS توضیحات
178.22.122.100
185.51.200.2
سرویس DNS شکن یک سرویس رفع تحریم داخلی است. با استفاده از آن دسترسی به سایت‌ها و سرویس‌هایی که برای ایرانی‌ها تحریم هستند، ممکن می‌شود.
78.157.42.100
78.157.42.101
DNS الکترو سرویسی است که توسط جمعی از گیمرها و متخصصین جوان معرفی شد. سرویس الکترو مختص انجام بازی‌ها طراحی و عرضه شده.
185.55.226.26
185.55.226.25
سرویس DNS بگذر به‌صورت رایگان در دسترس گیمرها است. با استفاده از سرویس بگذر، مانند سایر تحریم شکن‌ها می‌توانید به آسانی به سرویس‌های تحریمی متصل شوید و از آن‌ها استفاده کنید.
10.202.10.10
10.202.10.11
رادار بازی با حمایت وزارت ارتباطات تشکیل شد و در دسترس گیمرها قرار گرفت. این سرویس شامل دو بخش برنامه کاهش پینگ و دی ان اس رفع تحریم است.
208.67.222.222
208.67.220.220
سرویس OpenDNS یکی از بهترین DNS سرورهای عمومی و رایگان چند سال گذشته است که در حال حاضر متعلق به شرکت بزرگ و قدرتمند سیسکو است.

بهترین DNS ها برای گیمینگ

با بهره‌گیری از DNS سرورهای مناسب، کاربران ایرانی می‌توانند تا از سرویس‌های تحریمی استفاده کنند. برای گیمرهای ایرانی استفاده از سرویس‌هایی مانند رایت گیمز (Riot Games)، ایکس باکس (Xbox) و یوبی‌سافت (Ubisoft) تنها با تغییر DNS امکان پذیر است. برای استفاده از سرویس‌هایی که کاربران ایرانی را در لیست تحریم قرار داده‌اند استفاده از سرویس‌های شکن، بگذر و الکترو پیشنهاد می‌شود.

آیا دی ان اس می‌تواند پینگ را بهبود ببخشد؟

با استفاده از دی ان اس بازیکنان ایرانی می‌توانند، تا بازی‌هایی که شامل تحریم‌های جغرافیایی هستند را به آسانی تجربه کنند. اما استفاده از DNS لزوما بر پینگ شما تاثیر گذار نخواهد بود. پینگ بازی‌ها به فاصله‌ی فیزیکی بازیکن تا سرور بازی و کیفیت اینترنت بستگی دارد. با توجه به موقعیت سرور بازی و سرور اتصالی، استفاده از DNS می‌تواند پینگ شما را کاهش و یا حتی افزایش دهد.

تصویر DNS سرور تصویر DNS سرور

آیا دی ان اس می‌تواند باعث تأخیر در بازی‌ها شود؟

با وجود اینکه DNS ارتباط مستقیمی با سرعت اینترنت ندارد، اما استفاده از دی ان اس باعث می‌شوند تا دامنه‌های خاص و پربازدید، با سرعت بالاتری باز شوند. پس DNS تاحدودی می‌تواند بر سرعت نمایش یک صفحه در رایانه شما تاثیر بگذارد.

بهترین DNS ها برای دانلود بازی

برای دانلود بازی‌ها باید از DNS سرورهایی استفاده کنید که باعث بهبود سرعت و پایداری اینترنت شوند. همچنین برای دانلود از سرورهایی که شامل تحریم می‌شوند، باید از دی ان اس‌های تحریم شکن نیز استفاده کنید. برای مثال OpenDNS و دی ان اس کلادفلر انتخاب‌های مناسبی هستند.

تصویر چگونگی کار dns تصویر چگونگی کار dns

بهترین دی ان اس ها برای کاهش پینگ بازی

برای تجربه‌ بازی‌‌های آنلاین با پینگ پایین باید از سرویس‌های دی ان اس مخصوص بازی استفاده کنید. از DNSهای مخصوص بازی می‌توانیم به الکترو و رادار بازی اشاره کنیم. این دو سرویس با هدف بهبود تجربه بازیکنان ایرانی در بازی‌های آنلاین فعالیت می‌کنند. DNS رادار بازی با حمایت وزارت ارتباطات راه‌اندازی شد. همچنین سرویس الکترو توسط جمعی از جوانان با استعداد پایه گذاری و در دسترس گیمرها قرار گرفت.

الکترو 78.157.42.100
78.157.42.101
رادار بازی 10.202.10.10
10.202.10.11

آیا دی ان اس ۱.۱.۱.۱ برای بازی خوب است؟

سرویس DNS کلودفلر سریعترین DNS حال حاضر است، که کاربران ایرانی نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. این DNS سرعت اینترنت را بهبود می‌دهد و تا حدی باعث افزایش سرعت ارتباطی شما با سرور بازی خواهد شد.

برای بازی دی ان اس ۸.۸.۸.۸ بهتره یا ۱.۱.۱.۱ ؟

دی ان اس گوگل یک سرویس DNS رایگان است که توسط کمپانی گوگل ارائه می‌شود. به‌لطف این سرویس، کاربران می‌توانند از اینترنت با پایداری بالا، سرعت بیشتر در برای وب‌گردی استفاده کنند. همچنین دی ان اس کلادفلر یکی از بهترین DNS سرورهای قابل دسترسی برای بازیکنان ایرانی است.

تصویری از DNS سرور تصویری از DNS سرور

انتخاب میان دی ان اس گوگل و کلادفلر بستگی کیفیت و نوع اینترنت دارد. هر دو DNS کیفیت خوبی دارند و استفاده از هر یک از آن‌ها تأثیر گذار است. برای بهترین نتیجه ابتدا هر دو دی ان اس را امتحان کنید و سپس DNS نتیجه بخش را انتخاب کنید.

سخن پایانی

گیمرهای ایرانی برای استفاده از سرویس‌هایی که ایران را در لیست تحریم خود قرار داده اند، نیاز به تنظیم دی ان اس دارند. استفاده از بهترین DNS مناسب بازی، سبب کاهش پینگ و اتصال بهتر به سرور بازی‌ها می‌شود. در این مقاله بهترین DNS سرورهای مخصوص بازی را معرفی کردیم.

چرا باید از DNS استفاده کرد؟

برای کاهش پینگ برخی از بازی‌ها و استفاده از سرویس‌هایی کاربران ایرانی را تحریم کردند.

DNS چیست و چگونه کار می‌کند؟

مخفف کلمه Domain Name System است و مانند دفترچه تلفن اینترنت عمل می‌کند.

بهترین دی ان اس برای بازی کردن کدام است؟

بهترین DNS سرورها برای بازی شامل الکترو، سرویس شکن و سرویس رفع تحریم بگذر می‌شوند.

آیا استفاده از DNS باعث خرابی کامپیوتر می‌شود؟

خیر، استفاده از دی ان اس‌های معرفی شده باعث خرابی یا اختلال در عملکرد کنسول نمی‌شود.

نظر شما