شناسهٔ خبر: 63778536 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

توانمندسازی اجتماعی زنان آسیب دیده از اهداف بهزیستی

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: حمایت و توانمندسازی اجتماعی و اقتصادی زنان آسیب دیده و بازپیوند آن‌ها با خانواده از اهداف سازمان بهزیستی است

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، فریبا بریمانی افزود: با اشاره به راه اندازی خانه امن جهت ارائه خدمات تخصصی توسط سازمان بهزیستی به زنان و دختران در معرض آسیب و آسیب دیده و همچنین زنان خشونت دیده، گفت: این مراکز نسبت به نگهداری موقت زنان و دختران در معرض خشونت و خشونت دیده خانگی اقدام و با حمایت‌های آموزشی، توانمند‌های آنان را ارتقا داده و ورود به چرخه طبیعی زندگی را برایشان فراهم می‌کنند.

وی هدف کلی این مراکز را افزایش حمایت‌های روانی، اجتماعی و اقتصادی جهت توانمندسازی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی زنان خشونت دیده و بازپیوند آن‌ها با خانواده عنوان کرد و افزود: حمایت از زنان آسیب دیده که دچار بحران خشونت شده اند و ساماندهی مجدد خانواده، تحکیم، تقویت و بازسازی نظام خانواده هدف اصلی این مراکز است.

مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه زنان به دلیل در معرض خشونت واقع شدن و یا احتمال مورد خشونت قرار گرفتن، نیاز به اسکان در محلی امن دارند، خاطر نشان کرد: خانه امن بهزیستی پناهگاهی برای اسکان زنان و کودکان همراه آنان است تا کارشناسان مددکاری و روان شناسی با مداخلات تخصصی زمینه را برای پیشگیری از مشکلات روانی و اجتماعی این کودکان فراهم کنند.

وی ادامه داد: همزمان با ۴ آذر روز جهانی منع خشونت علیه زنان بهزیستی مازندران برنامه‌های مختلفی برگزار کرد که نشست تخصصی حمایت‌های روانی اجتماعی از زنان و دختران در معرض خشونت برای کارشناسان مراکز امور آسیب دیدگان اجتماعی در شهرستان ساری برگزار شد.

مدیرکل بهزیستی مازندران در پایان تصریح کرد: از شهروندان عزیز درخواست می شود موارد مربوط به خشونت خانگی، همسرآزاری، کودک‌آزاری، اقدام به خودکشی و ... را از طریق تماس با خط تلفن اورژانس اجتماعی ۱۲۳ اعلام نمایند تا در صورت نیاز از خدمات رایگان این مرکز بهره‌مند شوند

نظر شما