شناسهٔ خبر: 6371762 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

نشانه های توافق هسته ای؛

خبرنگاران در وین به مقر سازمان ملل فراخوانده شدند/ دعوت دفتر رئیس جمهور از خبرنگاران

فراخوان خبرنگاران در وین برای رفتن به مقر سازمان ملل و نیز دعوت دفتر ریاست جمهوری ایران از خبرنگاران تصویری حاکی از توافق میان ایران و گروه 5+1 بر سر مساله هسته ای ایران است.

صاحب‌خبر -

 دولت اتریش به خبرنگاران اطلاع داد که ساعت 9 به وقت محلی از هتل کوبورگ به مقر سازمان ملل منتقل می شوند هم اکنون خبرنگالران ایرانی به سمت مقر سازمان ملل محل احتمالی اعلام توافق هسته ای در حرکت هستند و تا دقایقی دیگر در ایم محل مستقر می شوند.


 به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران از وین، وزارت خارجه اتریش به خبرنگاران اطلاع داد که قرار است ظهر امروز یک کنفرانس مطبوعاتی در مقر سازمان ملل  برگزار شود. شب گذشته اعلام شد که توافق هسته ای بین ایران و 1+5 ساعت 13 به وقت تهران در مقر سازمان ملل متحد در وین توسط محمد جواد ظریف و فدریکا موگرینی اعلام خواهد شد.


در همین حال، مقدمات برای اعلام توافق احتمالی فراگیر هسته ای میان ایران و گروه 1+5 تا دقایقی دیگر در حال فراهم آمدن است. تا متن توافق 20 صفحه ای ایران و 1+5 و ضمائم 80 صفحه ای آن که به تائید طرفین رسیده است، اعلام شود.


هم اکنون 700 خبرنگار و عکاس از رسانه های سراسر جهان در حال آماده شدن برای پوشش دادن مراسم اعلام خبر توافق هسته ای ایران با 1+5 هستند. اعلام این توافق می تواند به 13 سال مذاکرات بر سر مساله هسته ای ایران پایان می دهد.


در خبری دیگر، دفتر حجت الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور نیز از خبرنگاران تصویری برای پوشش پیام رئیس جمهوری درباره توافق هسته ای دعوت کرده است. این مراسم قرار است در سالن اجلاس سران برگزار شود.


فراخوان خبرنگاران در وین برای رفتن به مقر سازمان ملل و نیز دعوت دفتر ریاست جمهوری ایران از خبرنگاران تصویری و اطلاعاتی که توسط رسانه های مختلف در حال انتشار است، حاکی از رسیدن توافق میان ایران و گروه 1+5 بر سر مساله هسته ای است.

نظر شما