شناسهٔ خبر: 63671265 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

اقتصاد جهانی؛

نفت معاملات امروز را با کاهش به پایان رساند، اما به سود هفتگی دست یافت

صاحب‌خبر -
نفت معاملات امروز را با کاهش به پایان رساند، اما به سود هفتگی دست یافت
خبرگزاری آریا-قیمت نفت جمعه کاهش یافت، زیرا با حمایت از آزادی برخی از گروگان‌ها در غزه، ریسک‌های ژئوپلیتیکی کاهش یافت، اما قیمت‌ها برای اولین بار در بیش از یک ماه قبل از نشست اوپک پلاس هفته آینده برای تصمیم‌گیری درباره تولید، به افزایش هفتگی دست یافتند.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا به نقل از رویترز؛قیمت تسویه قراردادهای آتی نفت برنت با 84 سنت یا یک درصد کاهش به 80.58 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا 1.56 دلار یا دو درصد از بسته شدن روز چهارشنبه به 75.54 دلار کاهش یافت.

پنجشنبه به دلیل تعطیلات روز شکرگزاری در ایالات متحده، هیچ تسویه حسابی برای نفت خام وست تگزاس اینترمدیت صورت نگرفت.

اولین گروه از گروگان های آزاد شده از اسارت در غزه دیروز در اولین روز آتش‌بس چهار روزه به اسرائیل بازگشتند که طی آن قرار است گروگان های بیشتری در ازای اسرای فلسطینی آزاد شوند.

جان کیلداف، شریک Again Capital در نیویورک، گفت: «این مهم بود که آنها با آن پیش بروند تا حق بیمه کاهش یابد.»

هر دو قرارداد به اولین دستاوردهای هفتگی خود در پنج هفته اخیر دست یافتند، در زمانی که اوپک پلاس در حال آماده شدن برای نشستی است که در آن کاهش تولید پس از کاهش اخیر قیمت‌های نفت به دلیل نگرانی‌ها در مورد رشد تقاضا و عرضه به‌ویژه از کشورهای غیرنفتی در راس دستور کار -تولیدکنندگان اوپک قرار دارد. 
اوپک پلاس که شامل سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش از جمله روسیه است، روز چهارشنبه با به تعویق انداختن نشست خود از 26 نوامبر به 30 نوامبر، پس از اینکه تولیدکنندگان در رسیدن به اجماع در مورد سطح تولید با مشکل مواجه شدند، بازار را غافلگیر کرد.

سه منبع اوپک پلاس به رویترز گفتند که این گروه در آستانه رسیدن به سازش با تولیدکنندگان آفریقایی نفت بر سر سطح تولید در سال 2024 است.

نظر شما