شناسهٔ خبر: 6364392 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

لحظه به لحظه از وین؛ جمع بندی هسته ای به دست آمد

منابع خبری از قرائت بیانیه مشترک جمع بندی مذاکرات هسته ای ایران و ۱+۵ پس از این نشست ( ساعت ۱۳ به وقت تهران ) خبر داده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، رویترز ساعتی پیش (ساعت 10 ) گزارش داد ایران به همراه کشورهای پنج بعلاوه یک ، بر سر موضوع هسته ای ایران به جمع بندی رسیده اند.   منابع خبری از قرائت بیانیه مشترک جمع بندی مذاکرات هسته ای ایران و 1+5  پس از این نشست ( ساعت 13 به وقت تهران ) خبر داده اند.

***

کاترین ری سخنگوی فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا رسماً برگزاری نشست مشترک وزرای خارحه ایران و 5+1 در ساعت 13 به وقت ایران و پس از آن نشست خبری در محل آستریا سنتر را تائید کرد.

***
جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد: گفتگوها در وین درحال پیشرفت واقعی است، اما نقاط اختلافی کلیدی و مهم از جمله برخی تحریم ها حل نشده اند.
وی در ادامه گفت:"ایران گام هایی برای بسته شدن همه مسیرهایی که برای سلاح هسته ای در اختیار دارد، برخواهد داشت و در پاسخ به آن، تخفیف تحریم ها مرتبط با برنامه هسته ای را می تواند بدست آورد. این، اصل این مذاکره است که بیش از یک سال ونیم است ادامه دارد."
***
دفتر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم بیانیه داد: در صورت عدم وجود مشکل، قرار است ساعت و زمان اعلام جمع بندی مذاکرات را فدریکا موگرینی هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کند.
***
اکثر خبرگزاری ها زمان اعلام جمع‌بندی مذاکرات را بعد از جلسه عمومی وزرای خارجه ایران و شش کشور گروه 1+5 اعلام کرده اند.

ظریف وزیر امور خارجه هم ساعاتی پیش در پاسخ به پرسش خبرنگاران، درباره پایان مذاکرات، از اتمام احتمالی آن در امروز سه شنبه خبر داد.
***

رویترز ساعتی پیش (ساعت 10 ) گزارش داد ایران به همراه کشورهای پنج بعلاوه یک ، بر سر موضوع هسته ای ایران به جمع بندی رسیده اند.  رویترز اضافه کرده این خبر را از یک دیپلمات ایرانی به دست آورده است .

***

خبرگزاری «ایتارتاس» روسیه: مراسم امضای سند جمع بندی مذاکرات ایران و 1+5 ساعت 15:30 (امروز) به وقت تهران در محل دفتر سازمان ملل متحد در وین اتریش برگزار می شود.

***

«بی بی سی انگلیسی» به نقل از یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی: سند جمع بندی هسته ای ایران و 1+5 امضا شد.


دانلود

نظر شما