شناسهٔ خبر: 6360916 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

90/ انقلاب تاکتيکي توني در راه است

تراکتور در فصل نقل و انتقالات صاحب بازيکنان جديد بسياري شده و به همين دليل ترکيب اين تيم در فصل جديد به شدت تغيير خواهد کرد. توني مي‌خواهد انقلابي فني در تيمش ايجاد کند و به همين دليل از همين حالا دست به آزمون و خطا زده تا به بهترين ترکيب برسد.

صاحب‌خبر -

شروع آزمون و خطاي مرد پرتغالي با 10 بازيکن جديد

تراکتور در فصل نقل و انتقالات صاحب بازيکنان جديد بسياري شده و به همين دليل ترکيب اين تيم در فصل جديد به شدت تغيير خواهد کرد. توني مي‌خواهد انقلابي فني در تيمش ايجاد کند و به همين دليل از همين حالا دست به آزمون و خطا زده تا به بهترين ترکيب برسد.

شروع آزمون و خطا
از اين بابت کار توني بسيار دشوار است. او ابتدا بايد بازيکنان جديد پرتعداد را محک بزند و سپس پروسه هماهنگي آنها را شروع کند. به اسامي نفرات جديد دقت کنيد تا دريابيد توني با چه تيم متنوع وتازه‌اي روبه‌رو است. مهرداد طهماسبي و محمدرضا اخباري براي دروازه‌ آمده‌اند و هنوز انتخاب اول توني مشخص نيست. طهماسبي تجربه بيشتري دارد و اخباري جوان‌تر است و با آينده. جالب آنکه توني در بازي دوستانه تمرين با تيم افرا هم از هر دو استفاده کرد.

گروه 4+6
شجاع خليل‌زاده، سينا عشوري و علي حمودي سه بازيکني هستند که در اين فصل مجوز گرفته‌اند و براي اولين‌بار براي تراکتور بازي مي‌کنند.
بختيار رحماني، سروش رفيعي، احمد عبداله‌زاده هم سربازان جديد تيم هستند و اين يعني 6 عضو تازه براي تراکتور. از سوي ديگر قرار است چهار بازيکن خارجي جديد هم به تيم اضافه شوند تا تعداد نفرات تازه‌وارد توني به دوازده نفر برسد. بي‌ترديد کمتر تيمي از ليگ‌برتر با اين همه تغيير روبه‌رو خواهد شد و اين موضوع مي‌تواند مصائب مرد پرتغالي را دوچندان کند. هرچند اين تغييرات زياد، تنوع فراواني به تيم مي‌بخشد و اجازه مي‌دهد تراکتور در طول فصل پرحرارت و شاداب بماند.

آغاز شناخت با افرا
توني با گذشت دو هفته از شروع تمرينات، کار شناخت ترکيب تيمش را از غروب شنبه آغاز کرد. او در جريان تمرين بعدازظهر، يک بازي دوستانه تدارک ديد و تيمش را به مصاف تيم استاني «افرا» فرستاد. تيمي که توسط هدايت شهرياري بازيکن سال‌هاي قبل تراکتور هدايت مي‌شد.

دشت اول اخباري!
ديدار دو تيم در سه وقت سي‌دقيقه‌اي برگزار شد. توني در وقت اول بازيکنان اميد و ذخيره را در ترکيب قرار داد. اخباري هم درون دروازه قرار گرفت. جالب آنکه اين تراکتور بود که روي يک ضربه کرنر غافلگير شد و گل اول را خورد. البته براي قضاوت بسيار زود است اما تراکتوري‌ها از همين ابتدا بايد ضعف بزرگ فصل پيش يعني دريافت گل‌هاي بسيار روي ضربات ايستگاهي و به ويژه کرنر را برطرف کنند. ضعفي که به طور مشهود در بازي پاياني مقابل نفت، جام را از تراکتور گرفت.

پاگشاي مهرداد
تيم توني البته خيلي زود بازي را مساوي کرد. مهرداد بايرامي اولين گل فونل را روي يک ضربه پنالتي به ثمر رساند. يک پنالتي مشکوک که بازيکنان افرا به آن معترض بودند! مهرداد در غياب ادينهو فصل دشواري را پيش رو دارد و بايد خودش را ثابت کند.

سروش به تير زد
هرچه بود در وقت دوم بازيکناني چون ايران‌پوريان، بختيار رحماني و سروش رفيعي به ترکيب اضافه شدند.بازي‌ به طور کامل در اختيار تراکتور بود اما حاصلي نداشت. در اين ميان ضربه سروش به تير دروازه حريف باعث تشويق شدن او از سوي حدود هزار هوادار حاضر در کمپ شد. وقت سوم هم با ترکيبي از تيم‌هاي دو وقت ابتدايي برگزار شد تا اولين بازي تمرين فصل جديد با تساوي يک – يک به پايان برسد.

آغاز راه
اين اما آغاز يک راه‌ دشوار و جذاب است. آغاز شناخت تراکتور جديد توني که قطعا در اردوي ترکيه و در بازي‌هاي دوستانه با دقت و جديت بيشتري پيگيري مي‌شود. آن هم با حضور احتمالي خارجي‌هاي جديد.

غربال 20 نفره براي جانشين ادينهو
از غربال 20 نفره توني براي يافتن جانشين ادينهو، حالا گزينه‌ها به دو نفر رسيده‌اند. دو مهاجم خارجي که يکي از آنها برزيلي است. اين دو در اين هفته به تبريز مي‌آيند تا پس از حضور در تست پزشکي قرارداد ببندند و سپس راهي ترکيه شوند. توني با وسواس شرايط 20 گزينه را بررسي کرده و مسئولان باشگاه مي‌گويند به انتخاب‌هاي خوبي رسيده است. حالا بايد ديد اين دو مي‌توانند جاي خالي ادينهو يعني آقاي گل ليگ چهاردهم را پر کنند.

مديرعامل ديرتر به ترکيه مي‌رود
سعيد عباسي قصد ندارد همراه تيم راهي ترکيه شود. مديرعامل تراکتور مشغله فراواني دارد و شايد تنها در چند روز پاياني اردو، به جمع سرخپوشان در آنکارا ملحق شود.
عباسي در چند روز اخير با يک بيماري هم درگير بوده و هنوز به طور کامل خوب نشده است. او حالا بايد کار جذب بازيکنان خارجي تيم را نهايي کند. تراکتوري‌ها صبح سه‌شنبه براي برپايي اردو راهي ترکيه مي‌شوند.

بازي با فنرباغچه به خطر افتاد
تراکتوري‌ها قصد دارند در اردوي ترکيه دو بازي دوستانه برگزار کنند. قرار است يکي از اين ديدارها مصاف با تيم مطرح فنرباغچه باشد. هماهنگي‌هاي لازم پيش از اين صورت گرفته بود اما شايد تاخير يک روزه تراکتوري‌ها اين بازي را لغو کند. تيم ترکيه‌اي يک برنامه فشرده براي حضور در ليگ کشورش دارد اما سرخپوشان با يک روز تاخير نسبت به اعلام قبلي به آنکارا مي‌روند و شايد همين موضوع باعث لغو اين بازي دوستانه شود. گفتني است فنرباغچه شنبه‌شب در يک بازي دوستانه با هفت گل ذوب‌آهن اصفهان را مغلوب کرد.

تراکتور به حرمت چندساله رضايتنامه‌ام را بدهد
کياني: ادعاي کاپيتاني گسترش را ندارم
مهدي کياني درباره حضورش در جمع آبي پوشان تبريزي مي‌گويد: من چند روز همراه با خانواده ام به سرعين رفته بودم که متوجه شدم تيم گسترش فولاد هم در اين شهر اردو زده است. در اين چند روز صحبت هايي را با مسئولان گسترش فولاد انجام دادم و در نهايت در سرعين به توافق نهايي رسيديم و با اين تيم تمرين کردم. حضورم در گسترش فولاد قطعي است و به زودي قراردادم را امضا مي کنم.
من يک سال ديگر با تراکتورسازي قرارداد دارم اما اين باشگاه مرا نمي خواهد و امروز براي دريافت رضايت نامه ام اقدام مي کنم.
کاپيتان فصل گذشته تراکتورسازي در پاسخ به اين پرسش که آيا نگران نيست مسئولان اين باشگاه رضايت نامه اش را صادر نکنند ادامه مي‌دهد: آنها بارها گفته اند که مرا نمي خواهند و وقتي اينطور است بايد رضايتنامه ام را بدهند تا بتوانم در تيم ديگري به ميدان بروم. اميدوارم حرمت چند سالي که براي تراکتورسازي بازي کردم را نگه دارند و رضايتنامه‌ام براي حضور در گسترش فولاد تبريز صادر شود.
کياني درباره کار کردن با فراز کمالوند هم مي‌گويد: من در فوتبالم هر چه دارم از کمالوند دارم. او وقتي که خيلي جوان بودم به من ميدان داد و به حرمت آن روزها دوست داشتم دوباره در گسترش فولاد شاگردش شوم. از اين بابت خوشحالم و اميدوارم بتوانم با انجام بازي هاي خوب پاسخ اعتمادش را بدهم.
هافبک جديد گسترش فولاد در پاسخ به اين پرسش که آيا به دنبال کاپيتاني در اين تيم است، هم ادامه مي‌دهد: کاپيتان تيم ما مرتضي اسدي است و من هرگز ادعاي کاپيتاني ندارم. باور کنيد آنقدر با هم رفيقيم که افتخار مي کنم پشت سر اسدي وارد زمين شوم.
 

نظر شما