شناسهٔ خبر: 63545490 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کشتار جدید اسرائیل این بار در مدرسه الفاخوره + فیلم

ارتش رژیم صهیونیستی بعد از ظهر امروز مدرسه الفاخوره در اردوگاه جبالیا را که پناهگاه آوارگان فلسطینی بود، بمباران کرد.

صاحب‌خبر -

صد‌ها آواره فلسطینی اعم زن و کودک و سالخورده در این بمباران شهید و زخمی شده اند.

به نقل از شبکه الجزیره، جنگنده‌های رژیم اسرائیل بعدازظهر امروز مدرسه «الفاخوره» در اردوگاه «جبالیا» در شمال غزه را بمباران کردند که طبق آخرین گزارش‌ها تاکنون بیش از ۲۰۰ نفر در این حمله وحشیانه به شهادت رسیده‌اند. 

این مدرسه وابسته به سازمان ملل( آنروا) است و آوارگان را در خود جای داده بود که بیشتر آن‌ها کودک هستند.

همزمان با این مدرسه، مدرسه «تل الزعتر» نیز هدف بمباران قرار گرفت.  آژانس امدادرسانی  آنروا نیز در اطلاعیه‌ای گفت که به شکل روزانه مدارس و مراکز آوارگان را به اطلاع اسرائیل می‌رساند تا از حملات مصون بماند.

<div id="video-display-embed-code_18556229"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/8600001/18556229?width=400&height=300"></script></div>

رسانه‌های فلسطینی گزارش می‌دهند که منطقه جبالیا به شدت زیر بمباران هوایی ارتش اشغالگر اسرائیل قرار دارد و اشغالگران از انواع بمب‌ها از جمله بمب‌های ممنوعه فسفری در این حمله استفاده می کند.

وزارت بهداشت فلسطین نیز گفته است که صدها نفر در حمله به دو مدرسه الفاخوره و تل الزعتر شهید و مجروح شده‌اند.

<div id="video-display-embed-code_18556247"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/8600001/18556247?width=400&height=300"></script></div>
در پی این جنایت جنبش حماس در بیانیه‌ای گفت که کشتار مدرسه الفاخوره در ادامه صدها مورد قتل عام قلسطینی‌ها با چراغ سبز دولت آمریکا انجام شده است. 
وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در واکنش به بمباران مدرسه الفاخوره، گفت که این حمله وحشیانه اثبات می‌کند که رژیم اشغالگر علیه غیرنظامیان فلسطینی اعلان جنگ کرده است.

نظر شما