شناسهٔ خبر: 6347234 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

تغيير در ساختار و رويكرد برنامه‌های جاری شبکه دو به همراه 11 مجموعه جديد

خبرگزاری میزان: شبکه‌ دو به منظور طراوت،تازگی و تناسب بيشتر با رويكردهای جديد خود يازده برنامه متفاوت تلويزيونی را پس از ويژه برنامه‌های ماه مبارك رمضان در فصل تابستان روی آنتن می‌برد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری میزان،‌ اين شبكه برنامه‌های متنوعی را برای پخش در فصل تابستان تدارك ديده كه از میان آنها می‌توان به مستند "مناظره دو شب"،"با واقعیت"،‌  نمايش واقعيت"جيوه­گی"، مستندهاي تركيبي "ليمو ترش" و "عصر خانواده"، توليدات مردمي "شبكه ما"، مستندهای گزارشی "ماجرا" و "نما دو"، مجلات سه گانه"دايره زندگی"، مستند"خانه خورشيد"، برنامه تركيبی كودكانه "اون بالاها" و نمايش عروسكي"گروه امداد" اشاره كرد.
 
اين شبكه همچنين با پايان سريال رمضانی"گاهي به پشت سر نگاه كن" پخش دو سريال ژاپنی "خانواده سرآشپز" و "دكتر خوب" را تدارك ديده است.  
 
مناظره تلويزيونی"دو شب، با واقعیت" با تهيه‌كنندگی و اجرای محمود احمدی افزادی به منظور نقد و بررسی مسائل و آسیب‌های اجتماعی تولید می‌شود.
 
اين برنامه به مثابه چشم بیدار جمعی، مسائل و آسیب‌ها،‌ ناهنجاری‌ها و حتی رعایت هنجارهای جامعه امروز را در قالب یک نشست تلویزیونی به بحث مي‌گذارد.
 
"جيوه­گی" نام يك Reality show يا نمايش واقعيت  26 قسمتي جوانانه است كه به تهيه‌كنندگی ميلاد دخانچی روی آنتن شبكه دو می‌رود،‌ اين برنامه در گروه خانواده و فرهنگ تهيه شده و با دعوت از مخاطبان تلويزيون توليدات و دست آوردهای فرهنگی كشور را از نگاه خانواده‌های ايرانی تحليل خواهد كرد.
 
"ليمو ترش" به تهيه‌كنندگی فرهاد فخربخش در گروه امور اجتماعی شبكه دو تهيه شده و قرار است با دعوت از مهمانان مختلفی به طرح دغدغه‌های مهم اجتماعی، تقبيح رذايل اخلاقی و ترويج فضايل اجتماعی بپردازد.
 
در فصل تابستان برنامه "يك برش زندگی"نيز با رويكرد و ساختار جديدی در شبكه دو ادامه می‌يابد. سری جديد اين برنامه تركيبی با عنوان"شبكه ما" توليد می‌شود و رضا داستاني تهيه‌كنندگی آن را بر عهده دارد.
 
مستند گزارشی "ماجرا" به تهيه‌كنندگی نيما كرمی در 50 قسمت به تحليل و واكاوی اتفاقات اجتماعی از منظر خانواده می‌پردازد.
 
مريم آهنگری تهيه‌كنندگی مجلات سه گانه"دايره زندگی" را بر عهده دارد،‌ اين برنامه در قالب بخش‌های متنوعی به موضوعات مبتلابه خانواده های امروز می‌پردازد.
 
مستند گزارشي "نما دو"به تهيه‌كنندگی هادی خدادی در فصل تابستان برای انعكاس فعاليت‌ها و گزارش عملكرد نهادهای اجتماعی كشور روی آنتن می‌رود.
 
مستند"خانه خورشيد" توليد شده در مركز سيما فيلم بوده كه در آن به چگونگی "ادراک کودکان از مفاهیم دینی و رشد معنوی آنان توسط خانواده‌ها" پرداخته می‌شود.
 
ادامه پخش محله گل و بلبل و بازگشت ماجراجویانه سنجد شبكه دو همچنين برای پر كردن اوقات فراغت كودكان و نوجوانان برنامه های متنوعی را تدارك ديده كه از آنها می‌توان به "اون بالاها" و "گروه امداد" اشاره كرد.
 
برنامه تركيبی کودکانه "اون بالاها" به تهيه‌كنندگی ليلا مردانيان توليد شده و مهارت‌های زندگی را به مخاطبان خردسال آموزش می‌دهد.
 
این برنامه قصد دارد در فصل تابستان، کارهایی که در مهد کودک به بچه‌ها آموزش داده می‌شود را به صورت عملی به خردسالان و خانواده‌ها بیاموزد.
 
سوسن كرامتی كه مخاطبان شبكه دو او را با تهيه كنندگی برنامه "سنجد"به خاطر می‌آورند برای فصل تابستان نمايش زنده عروسکی"گروه امداد" را برای كودكان روی آنتن می‌برد.
 
در اين مجموعه نمايشی هم"سنجد" ماجراجو به همراه دوستانش شيوه‌های اصلاح الگوی مصرف را به بچه‌ها آموزش می‌دهند.
 
همچنين نوجوانان می‌توانند با سري جديد دو برنامه "ديده شو" و "شهر به شهر" همراه شوند و تازه‌هایی از دنیای علم، فن آوری و مهارت را در "ديده شو" و ديدنی‌هايی از مناطق گوناگون و مختلف كشور عزيزمان ايران را در "شهر به شهر" مشاهده كنند.
 
گفتني است مجموعه تلويزيونی "محله گل و بلبل" به تهيه‌كنندگی مسلم آقاجانزاده كه از اول ماه رمضان همزمان با شروع فصل تابستان پخش آن آغاز شده بود همچنان ادامه می‌يابد. مجموعه جدید عمو پورنگ كه با حضور داريوش فرضيايی، امیر محمد متقیان، آرش میر احمدی، بهنوش بختیاری، نعیمه نظام دوست، نادر سلیمانی، ابراهیم شفیعی، امیر نوری، حمید کاشانی، عرفان برزین، حدیث فولاد‌وند، امیر سهیلی، میلاد رمضانی، امیر کیوان معصومی، پیمان مرادی در حال ساخت و پخش است،‌ در ادامه فصل تابستان پنجشنبه ها و جمعه ها از ساعت 18 تا 19 كودكان و نوجوانان را با خود همراه می‌سازد.
 
برنامه‌های "از لاك جيغ تا خدا"، "كوی محبت"،‌ "خوبی از خودتونه"،‌ " زنده باد زندگی"، "ما ايراني‌ها"، "طبيعت 360 درجه"، "باران"،‌ "ريحانه"،‌ "یک فنجان سلامت"، "راه آرامش"، "از آسمان"، ‌"پلی به گذشته"، "زنگ تاريخ"، "همت ماندگار" و مسابقه‌هایتلويزيونی"ثانيه‌ها"، "نيرو به توان 2"، ‌"اين خانواده" و "دست پخت‌های خودمانی" هم در اين ايام با تغييرات مختلف ساختاری،‌ رويكردی و پردازش جديد محتوايی روی آنتن می‌روند و می‌كوشند اوقات فراغت مناسبی را برای مخاطبان تلويزيون فراهم کنند.

انتهای پیام/

نظر شما