شناسهٔ خبر: 63230280 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دارابی: چهار پرونده میراث ناملموس ایران به یونسکو می رود

معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: اجلاس میراث ناملموس آذر ماه در کشور بوتسوانا (در جنوب آفریقا) برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

دارابی: چهار پرونده میراث ناملموس ایران به یونسکو می رود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در گفت و گو با خبرنگار این خبرگزاری گفت: چهار پرونده از جمله ثبت جهانی ضیافت افطار و زیارت رضوی داریم که امیدواریم در این اجلاس به تصویب کمیته جهانی یونسکو برسد.
علی دارابی با اشاره به اینکه سند ملی میراث فرهنگی تاکنون تدوین نشده است افزود: سلسله نشست‌هایی را با حضور صاحب نظران، فعالان و پیشکسوتان حوزه‌های مختلف میراث فرهنگی تشکیل دادیم و این امر تکلیفی است که شورای عالی انقلاب فرهنگی بر عهده ما گذاشت و از ما خواست سند ملی میراث فرهنگی و سند ملی موزه داری را تدوین کنیم.

وی ادامه داد:در این سلسله نشست‌ها با عنوان سه شنبه‌های میراث فرهنگی  در دو هفته اخیر هر جلسه ۲۰ نفر از معماران و شهرسازان و فعالان بخش خصوصی را دعوت کردیم تا مسائل مشخص و بررسی شود.
دارابی تصریح کرد: برنامه هفتم هم مواد خوبی را در حوزه میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی پیش بینی کرده است و مصممیم یکی از اقدامات مهمی که در دولت سیزدهم در سند برنامه هفتم آمده که همان توسعه میدان مشق یا موزه ملی است ساماندهی و عملی شود.

نظر شما