شناسهٔ خبر: 63217689 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

وزیر کار: پدافند غیرعامل در حوزه اقتصاد باید دانش‌پایه باشد

وزیر کار گفت: بخش اختصاصی پدافند غیر عامل که در حوزه وزارت‌خانه ای مورد نظر است باید تقویت شود. این پدافند باید دانش‌پایه باشد و ما با استخدام دانش روز و جوانان عالم اقتدار خود را در دفاع تثبیت کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همایش پدافند غیر عامل که به مناسبت هفته پدافند غیر عامل در مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش برگزار شده بود گفت: نبرد غزه، نبرد اقتدار در اوج مظلومیت است. اکنون در باریکه غزه فرزندان مظلوم مسلمان پستانکشان خمپاره و غذایشان اشک چشم است.

وی ادامه داد : اما اقتدار، در مقابل رژیم غاصب مسلح به مدرن‌ترین سلاح های روز و بمب‌های اتمی و با حمایت رسمی قدرت های بزرگ این جمعیت قلیل قد علم کرده و هیبت آنها را نابود کرده اند. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه گفت: اما این غاصبان با حملات کور خود انتقام را از کودکان و زنان و مردم بیگناه می‌گیرند. امیدواریم که وجدان جامعه جهانی انتقام خون کودکان غزه را از این جانیان بگیرند.

وی با اشاره به مطرح کردن مبحث دفاع مشروع از سوی رژیم صهیونیستی گفت: برای کسانی که خاک دیگران اشغال کرده اند دفاع مشروع هیچ معنایی ندارد.

وی ادامه داد: پدافند غیر عامل یکی از پایه های امنیت ملی هر کشوری می تواند باشد . به این دلیل پدافند غیر عامل باید در حوزه اقتصادی ظهور کند و تا کنون کارهای بزرگی صورت گرفته است .

وزیر کار گفت: پدافند غیرعامل در حوزه اقتصادی همان اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب است. و به لطف خدا در این حوزه هم کارهای بزرگی پس از وقفه ۱۰ ساله در این دولت صورت گرفته است.

مرتضوی اظهار کرد: در حال حاضر تراز تجاری ما در وضع مناسبی است و رشد اقتصادی خوبی داریم . کاهش نرخ بیکاری در کشور در کانال ۷ درصد قرار گرفته است که کار بزرگی است 

وی دامه داد: در بخش فرهنگ نیز باید به بخش پدافند توجه کنیم، چرا به فرموده مقام معظم رهبری امروز جنگ حاکم در جهان جنگ فرهنگی است. 

مرتضوی تاکید کرد: بخش اختصاصی پدافند غیر عامل که در حوزه وزارت‌خانه ای مورد نظر است باید تقویت شود . به عقیده من پدافند مردم از ارکان دفاع است و برای تحقق این امر باید رابطه مدیران با مدیران رابطه خادم و مخدوم باشد و مدیران خود را خادم مردم بدانند.

وی در پایان گفت:اگر مهم محقق شود هیچ قدرتی حریف جمهوری اسلامی ایران نخواهد شد. نکته دوم این است که پدافند غیر عامل باید دانش‌پایه باشد و ما با استخدام دانش روز و جوانان عالم اقتدار خود را در دفاع تثبیت کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما