شناسهٔ خبر: 63067839 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

عده‌ای تحریم‌های ظالمانه مدعیان حقوق بشر را با عنوان اختلال در شبکه فاکتور می‌کنند

تهران- ایرنا- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: عده‌ای نادانسته یا عامدانه فیلترینگ گسترده بر اثر تحریم‌های ظالمانه را به داخل کشور مرتبط دانسته و حتی آن را با عنوان «اختلال در شبکه» فاکتور می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، «عیسی زارع‌پور» با انتشار پُستی در یکی از شبکه‌های اجتماعی داخلی اعلام‌کرد: بر اثر تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه، مدعیان حقوق بشر هزاران سایت و سرویس کاربردی برای کاربران ایرانی که نیاز عموم مردم، برنامه‌نویسان، متخصصان و دانشگاهیان است را فیلتر کرده‌اند.

وی افزود: اما عده‌ای نادانسته یا عامدانه این فیلترینگ گسترده را به داخل کشور مرتبط دانسته و حتی آن را با عنوان «اختلال در شبکه» فاکتور می‌کنند.

وزیر ارتباطات گفت: وزارت ارتباطات برای حل این مشکل، ضمن پیگیری‌های حقوقیِ بین‌المللی از طریق وزارت امور خارجه، ارائه راهکار و ایجاد خدمت را در دستور کار قرار داده است. سرویس‌هایی مانند https://۴۰۳.online/ از این نوع خدمات است.

۴۰۳ چیست؟

به گزارش ایرنا، ۴۰۳ پلتفرمی برای برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان کشورمان است که امروزه با انواع تحریم و اختلال در توسعه پروژه‌های مورد نظرشان مواجه هستند.

این پروژه با پشتیبانی از پروتکل‌های مختلف به کاربران این امکان را می‌دهد که با حذف مشکلات موجود به کتابخانه‌ها و وبسایت‌هایی که برای توسعه نیاز دارند، دسترسی داشته باشند. این سایت به مرور زمان با بازخورد کاربران تکمیل می‌شود تا همه مشکلات این جامعه را رفع کند.

نظر شما