شناسهٔ خبر: 6293646 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

90/ عدول پرسپوليس از دستور وزارت ورزش

سرخپوشان فردا به ترکيه پرواز مي‌کنند تا اردوي 10 روزه خود را در يکي از کمپ‌هاي تمريني اين کشور برگزار کنند!

صاحب‌خبر -

کمال ذاکرزاده
سرخپوشان فردا به ترکيه پرواز مي‌کنند تا اردوي 10 روزه خود را در يکي از کمپ‌هاي تمريني اين کشور برگزار کنند!
اين در حالي است که پرسپوليس زير نظر وزارت ورزش فعاليت مي‌کند و اتفاقاً در طول اين يکي دو هفته با کلي بند و تبصره توانسته بودجه‌اي معادل 5/2 ميليارد تومان از محل بودجه عمراني اداره کل تربيت بدني استان تهران پول بگيرد. اگر همه تيم‌ها بدون توجه به دستور وزارت ورزش براي عدم برپايي اردو در کشورهاي خارجي اقدام به انجام اين کار کنند پرسپوليس که در حال حاضر زير مجموعه اين وزارت خانه محسوب مي‌شود نبايد از دستور صريح گودرزي تخطي کند و بايد در نهايت محل اردوي خود را از ترکيه به يکي از مناطق خوش آب و هواي داخل کشورمان انتقال دهد.
سرخپوشان در حالي فردا راهي ترکيه مي‌شوند که بعد از ذوب‌آهن دومين تيمي هستند که اردوي آماده‌سازي پيش از شروع فصل خود را در منطقه ديزلچه ترکيه برپا مي‌کنند!

هزينه 170 ميليوني
براي اينکه بدانيم هزينه مسافرت و اردوي سرخپوشان به ترکيه دقيقاً چقدر شده به سراغ يک فرد مطلع رفتيم که رتق و فتق امور مربوط به برپايي اين اردو را پيگيري مي‌کرد. وي بدون اينکه بداند خبرنگاريم پاسخگوي سئوالات ما شد و در اين باب گفت: سرخپوشان با يک کاروان چهل و چند نفري راهي ترکيه مي‌شوند که براساس پيش قراردادي که بين دو طرف منعقد شده براي ده روز اقامت در اين کشور مبلغي درحدود يکصد و بيست ميليون تومان پرداخت خواهند کرد.
وي افزود: اين مبلغ شامل ده شب اقامت در کسب تمريني و پوشش دادن کليه هزينه‌هاي اقامت اعم از (صبحانه، ناهار و شام) سالن بدنسازي، استخر و سونا و... و برگزاري سه ديدار دوستانه با تيم‌هاي محلي آن کشور است که در قرارداد دو طرف قيد شده است اگر اين رقم را با هزينه بليت رفت و برگشت سفر به ترکيه جمع بزنيم سرخپوشان سر جمع چيزي در حدود 170 ميليون تومان هزينه اين اردوي تدارکاتي کرده‌اند که در نوع خود يک رقم جالب توجه است.

حسين عبدي: اين اردو در هيأت مديره مصوب نشد
حسين عبدي، عضو هيأت مديره پرسپوليس درخصوص سفر قريب الوقوع سرخپوشان به ترکيه گفت ظاهراً اين اردو به پيشنهاد مسئولان باشگاه و تائيد برانکو در دستور کار قرار گرفته و طاهري هم از اختيارات خود به عنوان مديرعامل پرسپوليس استفاده کرده و طرح برپايي اين اردو را اجرايي کرده است لذا اين اردو نه به عنوان مصوبه در هيأت مديره طرح شده و نه کسي براي رد يا قبول آن راي گيري کرده است.
عبدي در ادامه افزود: البته اينکه موضوع برپايي اين اردو در هيأت مديره مصوب نشد دال بر مخالفت اکثر اعضا با اين اتفاق نيست چون حداقل خود من موافق اين اردو بودم و برپايي آن را در شرايط فعلي به صلاح پرسپوليس مي‌دانم.

نظر وزارت ورزش تغيير کرده!
عبدي ضمن ابراز بي‌اطلاعي از مصوبه‌اي که تيم‌هاي باشگاهي کشور را از برپايي اردوهاي خارجي منع کرده بود تاکيد کرد: قطعاً اگر اين موضوع را از قبل مي‌دانستيم در اين خصوص از مسئولان وزارت ورزش استعلام مي‌گرفتيم تا برخلاف دستور وزارت خانه عمل نکنيم. هرچند که بعيد مي‌دانم وزارت ورزش همچنان بر سر مواضع سال گذشته‌اش ايستاده باشد و نظر گودرزي اين باشد که چنين اردوهايي براي تيم‌هاي باشگاهي لازم نيست کما اينکه ما براي اردوي ترکيه از شوراي برون مرزي وزارت ورزش استعلام گرفتيم و اين شورا هم نسبت به انجام اين اردو نظر مساعد داشت، شورايي که رياست آن بر عهده نصراله‌سجادي معاون ورزش قهرماني وزارت ورزش و جوانان و مسئول اداره سرخابي‌هاست.

ادعاي سرخپوشان: اردوي ترکيه براي صرفه‌جويي بود!
و اما نکته جالب توجه ادعاي اين عضو هيأت مديره پرسپوليس درخصوص هزينه‌هاي برپايي اين اردو در ترکيه بود چرا که عبدي مدعي شد با برپايي چنين اردويي در ترکيه در واقع باشگاه پرسپوليس در هزينه‌هاي آماده‌سازي تيم براي رقابت‌هاي پيش‌رو صرفه‌جويي کرده است. وي گفت: قطعاً اگر اين اردو در يکي از شهرهاي کشور خودمان برپا مي‌شد به مراتب هزينه بيشتر از يکصد و هفتاد ميليون تومان داشت! چيزي که بسيار بعيد به نظر مي‌رسد.

هزينه اردوي کردان استقلال نصف اردوي ترکيه پرسپوليس
در گفت‌وگو با يکي از مسئولان متوجه شديم استقلال براي ده روز اقامت در کمپ تمريني کردان کرج چيزي در حدود نود ميليون تومان هزينه خواهد کرد که اين رقم نصف رقم پرداختي پرسپوليس براي اردوي ترکيه است حالا چطور سرخپوشان هزينه‌ها را محاسبه کرده‌ و از کدام کمپ تمريني در ايران قيمت گرفته‌اند که به چنين نتيجه‌اي رسيده‌اند خدا عالم است!

 

نظر شما