شناسهٔ خبر: 62931365 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تابستان 1402

پاداش 5 میلیارد تومانی برای مشترکان برق خراسان جنوبی

خبرگزاری صدا و سیما

مشترکان برق خراسان جنوبی با صرف جویی در مصرف برق در تابستان امسال، 5 میلیارد تومان پاداش دریافت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: پاداش پرداخت شده بهپاداش 5 میلیارد تومانی برای مشترکان برق خراسان جنوبی مشترکین خانگی در بازه زمانی ابتدای خرداد تا ۳۱ شهریور، بوده است.


  • دادگر افزود: در تابستان امسال از مجموع 505 هزار و 883 قبض برق صادر شده برای مشترکین خانگی، تقریبا۷۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش مصرف و تقریبا ۳۰ درصد افزایش مصرف داشته اند.


وی گفت: .با توجه به اجرای برنامه های مدیریت مصرف در بخش های فنی و فرهنگی و همکاری مشترکین استان ، مصرف انرژی در استان در تابستان امسال 6 درصد افزایش داشته که این افزایش به ترتیب در بخش های صنعتی، تجاری و خانگی است و نشان دهنده رشد صنعتی و اقتصادی در استان می باشد.


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان افزود: با وجود افزایش مصرف برق در خراسان جنوبی، و رکورد شکنی مصرف در 23 روز از تابستان 1402 ، هیچگونه قطع برقی بابت کمبود تولید در تابستان امسال در شهرهای استان نداشته ایم.


دادگر گفت: در تابستان ۱۴۰۲، برای بیش از 12 هزار مشترک پرمصرف خانگی استان، در سه بازه زمانی تیرماه، مردادماه و شهریور ماه، پیامک اخطار ارسال و اقدامات لازم برای کنترل مصرف آنها انجام شده است.


وی همچنین افزود: ساعت اوج مصرف با توجه به تغيير فصل، از غروب خورشيد تا ٤ ساعت بعد از آن ميباشد و باتوجه به استفاده بي رويه مردم از گاز براي تامين گرما و محدوديتي كه براي تامين سوخت نيروگاهها ايجاد می شود، حداكثر صرفه جويي ممكن در ساعات شب توصيه مي شود.


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: همچنین استفاده از وسايل گرمايشي برقي در فصول سرد سال با توجه به بازدهي بسيار پايين اين قبيل وسايل به هيچ عنوان توصيه نمي شود و در صورت استفاده سبب صدور قبوض با مبالغ سنگين براي مشتركين خواهد شد.

نظر شما