شناسهٔ خبر: 62924963 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

«تجربه ماندگار» از قاب شبکه افق

پخش مجموعه مستند ۱۰۵ قسمتی «تجربه ماندگار» با مرور بر فعالیت گروه تلویزیونی جهاد در دهه شصت و اوایل دهه هفتاد، از یکشنبه ۱۶ مهر ساعت ۲۱ از شبکه افق آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -

«تجربه ماندگار» از قاب شبکه افقبه گزارش خبرگزاری صداوسیما، مصطفی دالایی مستند ساز و از همکاران شهید آوینی در ساخت مجموعه روایت فتح و مجری کارشناسی برنامه «تجربه ماندگار» در گفتگوی اختصاصی با شبکه خبر در بخشی از سخنانش درباره این مجموعهگفت: ساختار این برنامه ساختار گفتگو محور است وروایت فتح یک نگاه و شیوه جدیدی به جبهه داشت و توانستند آن نگاه کلیشه‌ای که وجود داشت را از بین ببرند.

دلایی درباره مصاحبه شونده گفت: سه یا چهار گروه از دوستان را دعوت کردیم، یک سری افرادی بودن که کارمند جهاد بودند و با جهاد اداری و مالی همکاری داشتند. یکسری افراد با سازمان صداوسیما ارتباط داشتند. یک بخش از افراده از سپاه آمده بودند و یک سری هم افرادی بودن که داوطلب بودن غیر از این سه چهار گروه.

علی استرابی مدیر گروه مستند بنیاد فرهنگی روایت فتح هم در گفتگو با شبکه خبر گفت: در بخش‌های از این مستند تصاویری هستند که یا خیلی کم نمایش داده شده یا اولین بار است که پخش می‌شود. خیلی از این تصاویر که پشت صحنه روایت فتح را نشان می‌دهد تا حالا پخش نشده است.

وی افزود: «تجربه ماندگار» باتوجه به اینکه تاریخ شفاهی گروهی را روایت می‌کندکه اکثر مردم ما خاطراتی با این مجموعه روایت فتح داشتند و آن شیوه و نگاهی که شهید آوینی و گروهشان داشتن به مقوله مستندسازی که در نوع خودش بی نظیر بود. روایت این نگاه می‌تواند برای مردم جذاب باشد.

<div id="video-display-embed-code_10242079"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4006055/10242079?width=600&height=300"></script></div>

نظر شما