شناسهٔ خبر: 62916588 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

دیدار وزیر امور خارجه با امیر قطر/ امیرعبداللهیان: آمریکا در حالی دیگران را به خویشتن‌داری توصیه می‌کند که خود به چنین توصیه‌ای ملتزم نیست

وزیر امور خارجه در سفر به قطر با امیر این کشور دیدار و رایزنی کرد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه که در جریان سفر منطقه‌ای خود به قطر سفر کرده است، با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر دیدار و رایزنی کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدای این دیدار سلام رئیس‌جمهور کشورمان به امیر قطر را ابلاغ و همچنین از نقش‌آفرینی سازنده قطر در موضوع تبادل زندانیان و انتقال دارایی‌های ایران تشکر کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به گفت‌وگو‌های تلفنی شب گذشته رئیس‌جمهور کشورمان با امیر قطر و نیز بیان نتیجه مشورت‌های منطقه‌ای خود با مقام‌های کشور‌های منطقه در چارچوب سفر جاری و همچنین گفت‌وگو‌های تلفنی با مقام‌های کشور‌های مختلف در روز‌های اخیر، بر ضرورت تحرک جمعی کشور‌های اسلامی برای پایان بخشیدن به جنایت‌های جنگی رژیم آپارتاید صهیونیستی علیه شهروندان غزه تاکید و در این چارچوب بر اهمیت برگزاری نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی در سطح وزرای امور خارجه و نیز روسای این کشور‌ها تصریح کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان، اظهار کرد: در صورت ادامه حملات رژیم صهیونیستی علیه شهروندان و مردم بی‌دفاع غزه، هیچکس نمی‌تواند کنترل اوضاع و عدم گسترش دامنه درگیری‌ها را تضمین کند؛ آمریکا که دیگران را به خویشتنداری توصیه می‌کند، خود به چنین توصیه‌ای ملتزم نیست و حمایت‌های همه‌جانبه خود را از رژیم صهیونیستی تقویت کرده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان، گفت: آن‌هایی که علاقمند هستند که دامنه جنگ و بحران توسعه نیابد، ضرورت دارد مانع حملات وحشیانه جاری رژیم صهیونیستی علیه شهروندان و غیرنظامیان در غزه شوند.

امیرعبداللهیان با اشاره به گفت‌وگو‌های خود با مسؤلان عالی‌رتبه جنبش حماس در بیروت و دوحه، گفت: مسئولان جنبش یادشده تاکید کردند که با نگاه اسلامی و انسانی، رسیدگی به موضوع اسرای غیرنظامی را با اولویت در برنامه خود دارند و اگر شرایط میدانی فراهم شود، در این زمینه اقدام لازم را انجام خواهند داد.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر نیز در این دیدار شرایط انسانی غزه را نگران‌کننده خواند و گفت: اولویت ما توقف جنایت‌ها در غزه است و موضع ما در خصوص فلسطین تغییری نمی‌کند.

وی در پایان گفت: نیرو‌های اشغالگر مسئول جنایت‌‌هایی هستند که مرتکب می‌شوند.

انتهای پیام/

نظر شما