شناسهٔ خبر: 62910048 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در گفت‌وگو با ایرنا:

دشمن صهیونیستی جنگ شناختی و عملیاتی را توأمان باخته است

تهران- ایرنا- رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با تاکید بر اینکه همگرایی دولت های مسلمان در دفاع از غزه الزامی است، گفت: دشمن صهیونیستی در این مواجهه، همزمان در جنگ شناختی و عملیاتی را شکست خورده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، رژیم اشغالگر قدس به کشتار بیرحمانه ساکنان بی دفاع نوار غزه ادامه می دهد. کودکان و زنان فلسطینی هدف بمبارانهای وحشیانه رژیم اشغالگر قدس قرار گرفته و حتی بیمارستان ها و آمبولانس ها نیز در غزه از این حملات وقیحانه ایمن نیستند. سکوت سازمانهای بین المللی در قبال این حجم از جنایات ، الزمات مربوط به حمایت همه جانبه کشورهای مسلمان از ملت فلسطین و خصوصا ساکنان غزه را دوچندان می سازد. در این خصوص گفت و گویی با حجت الاسلام محمدمهدی ایمانی پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی صورت داده ایم که از نظرتان می گذرد:

رهبر معظم انقلاب اخیرا به تلاش وقیحانه رژیم اشغالگر صهیونیستی برای مظلوم نمایی دربرابر عملیات طوفان الاقصی اشاره فرمودند.به عبارت بهتر، تل آویو در تلاش است جای مظلوم و ظالم را در این معادله عوض کند. نظر شما در این خصوص چیست؟

در ابتدا، شهادت مظلومانه صدها انسان بیگناه و آزاده در نوار غزه را تسلیت و از سوی دیگر، پیروزی بزرگ حماس و گروههای مقاومت در عملیات غرورآفرین طوفان الاقصی را به ملت فلسطین ،مسلمانان و همه آزادگان جهان تبریک می گویم. برای پاسخ به این سوال لازم است نگاهی به فجایع ناشی از بیش از هفت دهه اشغالگری صهیونیستها بیاندازیم. نسل کشی فلسطینیان ، انکار حق مسلم بازگشت صاحبان اصلی فلسطین به سرزمین مادری خود، یهودی سازی قدس شریف، شهرکسازی های متعدد در کرانه باختری، قتل عام فلسطینیان در اردوگاههایی مانند جنین، صبرا و شتیلا و حملات نظامی به لبنان و فلسطین از مصادیق سالها جنایات سیستماتیک و مستمر صهیونیستها محسوب می شود.

حتی صهیونیست‌ها به طرفداران گفتمان سازش در فلسطین نیز رحم نکردند و به سادگی، پیمان ننگین اسلو ( که در سال ۱۹۹۱ منعقد شد ) را زیر پا گذاشتند. از نتانیاهو و گانتز گرفته تا باراک و اولمرت از یک سو در سایه سکوت نهادهای حقوق بشری و حمایت همه جانبه غرب از قتال عام فلسطینیان طرفدار گفتمان مقاومت، محاصره غزه و جنایت علیه ساکنان آن را تشدید کرده و از سوی دیگر، حتی مهره های ساده لوحی که عادی سازی روابط با صهیونیستها را کلید حل مسئله فاسطین می دانستند را نیز بازی دادند. پس از سرکار امدن نتانیاهو، ظلم به طرفداران حماس ، جهاد اسلامی و گروههای مقاومت در فلسطین از سوی صهیونیستها به نقطه اوج خود رسید تا جایی که حتی تصویب قطعنامه های بین المللی در مخالفت با شهرکسازی های غیر قانونی در اراضی اشغالی نیز تاثیری در مهار اقدامات مخرب این رژیم نداشت.

طی هفته های گذشته نیز اهانت صهیونیستها به مسجد الاقصی ، هتک حرمت زنان فلسطینی و تشدید اخراج اعراب ساکن اراضی اشغالی جملگی در رفتار کابینه رژیم صهیونیستی نمود پیدا کرد. عملیات طوفان الاقصی پاسخی محکم و قاطعانه به همه این جنایات بود . اما رسانه های وابسته به جریان استکبار بدون پرداختن به پیشینه منازعات در سرزمین های اشغال گری و تقطیع تعمدی تاریخ مبارزات، در یک اقدام غیر حرفه ای و غیر انسانی به تحریف حقایق پرداخته و جای ظالم و مظلوم را قلب می کنند.

از نتانیاهو و گانتز گرفته تا باراک و اولمرت از یک سو در سایه سکوت نهادهای حقوق بشری و حمایت همه جانبه غرب از قتال عام فلسطینیان طرفدار گفتمان مقاومت، محاصره غزه و جنایت علیه ساکنان آن را تشدید کرده اند

به پیشینه ای گویا در خصوص عملیات طوفان الاقصی اشاره کردید. با این حال مقامات رژیم صهیونیستی و رسانه های غربی تلاش می کنند حماس را آغاز گر جنگ و صهیونیستها را در کسوت مدافع و مظلوم جلوه دهند. این موضوع چگونه قابل تحلیل است؟

جنگ غزه هفته گذشته آغاز نشده ، بلکه نقطه آغاز آن سال ۱۹۴۸ میلادی (زمان اشغال فلسطین) بود. رسانه های غربی سالهاست که تلاش صاحبان یک سرزمین برای بازگشت به کشورشان را مصداق تجاوز قلمداد می کنند و کودک کشی و بمباران بیمارستانها در غزه را نماد دفاع مشروع وانمود می کنند! این نمایش وقیحانه برای کسانی که با ماهیت و ذات خباثت آمیز رژیم صهیونیستی و حامیان آن آشنا هستند ، تازگی ندارد. اما باید بگویم که این بار دشمن صهیونیستی علاوه بر تحمل شکست در نبرد عملیاتی، در عرصه جنگ شناختی نیز خود را ناتوان تر از هر زمان دیگری می بیند. صهیونیستها جهت توجیه حملات خود به غزه رو به دروغ پردازی های رسانه ای آورده اند تا بلکه از طریق دستکاری پیش فرضهای ذهنی افکار عمومی دنیا از جهنمی که روز به روز بیشتر در آن گرفتار می شوند، بگریزند اما این معادله به مراتب پیچیده تر از حد تصور نتانیاهو و سران رژیم اشغالگر قدس می باشد. اخیرا کابینه رژیم صهیونیستی وزیر اطلاع رسانی این رژیم را برکنار کرد. دلیل این اقدام در بحبوحه جنگ غزه کاملا مشخص است:اینکه صهیونیستها بازی را در عرصه نظامی -امنیتی باخته اند و اکنون تنها سنگر باقیمانده خود را رسانه و روایتگری معکوس از شرایط موجود و تشدید مظلوم نمایی در قبال افکار عمومی دنیا تلقی می کنند. این نقطه اوج آشفتگی صهیونیستهاست.

به برکناری وزیر اطلاع رسانی رژیم صهیونیستی و آشفتگی در کابینه این رژیم اشاره کردید.نتانیاهو تا قبل از وقوع عملیات طوفان الاقصی مدعی بود بر فلسطین و حتی منطقه به صورت کامل تسلط دارد اما اکنون شاهد ابطال این ادعا هستیم. تحلیل شما از این موضوع چیست؟

باید بگویم که نتانیاهو بر سر یک دوراهی مرگبار قرار گرفته و فرجام هر دو انتخاب و گزینه وی نیز تباهی و سقوط می باشد. اگر جنگ در نقطه کنونی به پایان برسد، کابینه اضطراری تشکیل شده در تل آویو نیز از هم فرو می پاشد و علاوه بر از سرگیری اعتراضات در اراضی اشغالی علیه طرح اصلاحات قضایی نخست وزیر رژیم صهیونیستی ، وی به دلیل شکست سهمگین و سنگین از مقاومت فلسطین چاره ای جز انهدام کابینه ائتلافی خود و ترک قدرت نخواهد داشت. از سوی دیگر، ادامه حملات صهیونیستها به غزه و خصوصا عملیات زمینی این رژیم علیه حماس در نوار غزه، مولد شکستهایی به مراتب سنگین تر و پرهزینه تر برای صهیونیستهاست. بسیاری از استراتژیست ها و تحلیلگران غربی حامی رژیم اشغالگر قدس اذعان کرده اند که استمرار جنگ در غزه، شرایط غیر قابل پیش بینی و سختی را برای تل آویو رقم خواهد زد.

اما در اینجا به نکته دیگری می خواهم اشاره کنم. عملیات طوفان الاقصی یک نقطه عطف در تاریخ فلسطین محسوب می شود و آثار آن محدود به زمان حال نیست. این عملیات، موجودیت نامشروع و آینده صهیونیستها را هدف قرار داده است. از این رو دیگر مسئله و معضل صهیونیستها، مربوط به جدال دو جریان لیبرال و محافظه کار در قدرت یا حتی فرجام اصلاحات قضایی ادعایی نتانیاهو نیست! سرریز شدن جمعیت کثیری از ساکنان اراضی شغالی به سمت فرودگاه بن گورین برای فرار ، به وضوح نشان می دهد که سطح منازعه در میان صهیونیستها پس از عملیات طوفان الاقصی به مراتب گسترده تر شده است.

جمهوری اسلامی ایران نهایت تلاش خود را برای همگرایی بین کشورهای اسلامی در دفاع از مردم غزه و حریم قدس شریف به کار گرفته و اکنون زمان آن رسیده که این همگرایی سریعا تحقق یابد و آثار خود را در مهار توحش صهیونیستها نمایان سازد

رژیم اشغالگر قدس در مواجهه با شرایط کنونی و در اقداماتی جنون آمیز، دست به کشتار کور زنان و کودکان و هدف قرار دادن زیرساختهای حیاتی درغزه می زند. وظیفه کشورهای مسلمان در مواجهه با این صحنه چیست؟

تجربیات گذشته و فعلی نشان می دهد که در دفاع از حقوق حقه اولیه ساکنان مظلوم و بی دفاع غزه، متاسفانه نمی توان اتکایی به سازمان ملل متحد کرد. قطعی برق غزه و هدف قرار دادن بیمارستانها در مغایرت مطلق با منشور ملل متحد و اسناد صریح بین المللی قرار دارد اما شورای امنیت و دبیر کل سازمان ملل متحد به دلیل نفوذ سه بازیگر غربی عضو دائمی شورای امنیت اساسا اقدامی در مهار این جنایت و توحش صهیونیستها صورت نمی دهند. در اینجا هم افزایی دولتهای اسلامی با یکدیگر و همکاری گسترده ملتهای مسلمان در دفاع از مردم غزه یک الزام محسوب می شود. جنگ علیه غزه، مترادف با جنگ علیه حریم جغرافیایی و اعتقادی کل کشورهای اسلامی بوده و در پذیرش این واقعیت محض نبایدحتی لحظه ای تردید کرد. اخیرا رهبر معظم انقلاب تاکید فرمودند که هم افزایی کشورهای منطقه از جمله ایران، اردن، عربستان و مصر می تواند بسیاری از معضلات جاری در جهان اسلام را برطرف سازد. آنچه امروز در نوار غزه می گذرد، قطعا یکی از مصادیق فرمایشات رهبر حکیم انقلاب است. جمهوری اسلامی ایران نهایت تلاش خود را برای همگرایی بین کشورهای اسلامی در دفاع از مردم غزه و حریم قدس شریف به کار گرفته و اکنون زمان آن رسیده که این همگرایی سریعا تحقق یابد و آثار خود را در مهار توحش صهیونیستها نمایان سازد.

اکنون دیگر برای معدود بازیگرانی که در منطقه به سازش با دشمن صهیونیستی فکر می کردند باید مسجل شده باشد که با چه رژیم منحوس، بی تعهد و خطرناکی مواجه هستند. قطعا شرارت صهیونیستها نه تنها گریبانگیر خود آنها و موجودیتشان خواهد شد، بلکه بازیگرانی که سرنوشت خود را به تل آویو گره می زنند را نیز گرفتار خواهد ساخت. مواجهه با جنگ عملیاتی و جنگ شناختی دشمنان صهیونیست، رسالت بزرگی است که بر دوش تک تک طرفداران آرمان آزادی قدس شریف می باشد. در صورت همبستگی کشورهای مسلمان، طوفان الاقصی نقطه عطف آزادی قدس شریف خواهد بود.

نظر شما