شناسهٔ خبر: 62837734 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

روایت تکان‌دهنده سی‌ان‌ان از کشتار غیرنظامیان فلسطینی به دست صهیونیست‌ها

تهران- ایرنا- سی‌ان‌ان در مطلبی با اذعان به حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان ساکن غزه نوشت: اسرائیل در حالی از تشدید حملات خود علیه حماس خبر می‌دهد که گزارش ها حاکی از قتل عام و کشتار زنان و کودکان بسیاری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، این شبکه خبری در مطلبی افزود: به دنبال حمله بی سابقه حماس به اسرائیل و اعلان جنگ رژیم صهیونیستی علیه آن، غزه در محاصره کامل قرار گرفته است.

سی‌ان‌ان در این مطلب آورده است: نوار غزه با دستور یوآف گالانت وزیر دفاع رژیم صهیونیستی در محاصره کامل قرار گرفته و نه برق وجود دارد و نه آب و سوختی.

همزمان بن والهاوس سخنگوی نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) و دنیل هاگاری سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در حالی از کشتار نیروهای حماس خبر می دهند، که گزارش ها حاکی از جانباختن شمار بسیاری از غیرنظامیان ساکن نوار غزه است که در میان آنها تعداد زیادی کودک نیز وجود دارد.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه دیروز دوشنبه اعلام کرد که دست کم ۶۸۷ فلسطینی کشته و ۲ هزار و ۹۰۰ نفر غیرنظامی زخمی شده اند. این وزارتخانه روز یکشنبه اعلام کرد که در میان جانباختگان، پیکر ۱۰۵ زن و ۱۴۰ کودک نیز وجود دارد.

این نهاد همچنین تاکید کرد که حملات هوایی اسرائیل، اردوگاه‌های آوارگان الشطی و جبلیه را هدف قرار داده و تعداد زیادی از مردم عادی را به قتل رسانده است.

اشرف القدرا سخنگوی وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه ای گفت: اسرائیل با هدف قرار دادن مسجد السوسی در اردوگاه آوارگان الشاطی مرتکب "قتل عام" شده است. براساس اعلام این وزارتخانه، هنوز اجساد از زیر آوار بیرون کشیده نشده اند و آمار کامل کشته شدگان مشخص نیست.

سی‌ان‌ان در ادامه خاطرنشان کرده است که با تداوم حملات اسرائیل، بسیاری از مردم غزه در خانه های خود پناه گرفته اند و دسترسی به پناهگاه های امن ندارند.

براساس آخرین سرشماری، نوار غزه نزدیک به ۲ میلیون نفر جمعیت دارد که در منطقه ای باریک به وسعت سه هزار و ۶۰۰ کیلومترمربع (۱۴۰ مایل مربع) زندگی می‌کنند.

سلیم حسین ۵۵ ساله از ساکنان غزه در خصوص حملات رژیم صهیونیستی به این شبکه خبری گفت: ما ساکن یک برج مسکونی در غزه بودیم که اسرائیل آن را ویران کرد. نمی دانم چرا آنها اینکار را کردند، ما اکنون جایی برای رفتن نداریم.

این شبکه خبری در عین حال یادآور شده است که پس از حملات حماس و تهاجم انتقام جویانه رژیم صهیونیستی، فلسطینیان از عبور از گذرگاه «بیت حانون» (گذرگاه مرزی بین نوار غزه و اسرائیل) منع شده اند.

نزدیک به ۱۷ سال است که ارتباط نوار غزه با سایر نقاط جهان تقریبا به طور کامل قطع شده است. این منطقه از سال ۲۰۰۷ که توسط حماس اداره می شود، در محاصره شدید مصر و اسرائیل است. از همین رو دیده بان حقوق بشر آن را "بزرگترین زندان روباز جهان" توصیف کرده است.

در واقع مردم غزه از زمان عقب نشینی نیروهای اسرائیلی از این منطقه در سال ۲۰۰۵، بارها شاهد حملات ویرانگر رژیم صهیونیستی بوده اند و همواره نبردهای مرگبار میان این رژیم و گروه های مقاومت فلسطینی از جمله حماس و جهاد اسلامی را از نزدیک دیده اند.

هانی البواب ۷۵ ساله از دیگر ساکنان غزه در خصوص حملات اسرائیل به سی‌ان‌ان گفت: از آنجاکه صهیونیست ها خانه شان را بمباران کرده اند، شب را در خیابان سپری می کنند.

وی افزود: نمی دانم چه کار کنم. فلسطینی‌های غزه در بیم و هراس بسر می برند و هر لحظه منتظر هستند بر سرشان بمب فرود آید. من فقط خانه ای می خواهم که با بچه هایم در آن زندگی کنم. من فقط سرپناه می‌خواهم.

وی در عین حال از حملات حماس به اسرائیل ابراز پشیمانی نکرد و گفت: همیشه اسرائیل به ما حمله می کرد، اینبار مقاومت پیش دستی کرده است.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

با آغاز عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، پنج هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

در این حمله ترکیبی علاوه بر هوا و دریا، تفنگداران حماس با پیشروی در اراضی اشغال‌شده تلفاتی بی‌سابقه را بر صهیونیست‌ها وارد آوردند.

ارتش رژیم صهیونیستی که در عملیات طوفان الاقصی غافلگیر شده و توان مقابله با نیروهای مقاومت را ندارد، برای جبران شکست خود به بمباران وحشیانه شهر غزه و مردم آن اقدام کرده است. به حدی که در اثر این بمباران‌ها بنا بر اعلام وزارت بهداشت فلسطین تا ظهر امروز (سه‌شنبه) ۷۷۰ نفر شهید شده‌اند که ۱۴۰ نفر آنها کودک و ۱۰۵ نفر آنها زن هستند.

همچنین شمار زخمی‌های حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه چهار هزار نفر و تعداد زخمی‌های صهیونیست‌ها نیز از مرز ۲ هزار و ۷۴۱ نفر گذشته است.

نظر شما