شناسهٔ خبر: 62716545 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان سمنان در دیدار با جمعی از دانشجویان غیرایرانی دانشگاه‌های سمنان؛

اختلاف میان شیعه و سنی نتیجه‌ای جز شکسته شدن عظمت امت اسلام ندارد/ دشمن تلاش می‌کند از هر روزنه‌ای برای بحران‌سازی استفاده کند

در آستانه میلاد نبی اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) جمعی از دانشجویان غیرایرانی دانشگاه‌های سمنان با حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان دیدار کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،در این دیدار که رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان و مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سمنان نیز حضور داشتند، حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با اشاره به آیه ۴۶ سوره انفال گفت: آیه شریفه «وَأَطِیعُوا اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ لَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَ تَذْهَبَ رِیحُکُمْ ۖ وَاصْبِرُوا ۚ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِینَ» مبنای وحدت همه مذاهب اسلامی است. نماینده ولی فقیه در استان افزود: پیش از نامگذاری رسمی هفته وحدت، علمای اهل تقریب شیعه و سنی تلاش زیادی برای ایجاد وحدت میان امت اسلامی انجام دادند چراکه هجمه دشمنان علیه اسلام همواره وجود داشته است. وی از «آیت الله بروجردی» از ایران و «شیخ شلتوت» از مصر به عنوان علمای برجسته عامل به وحدت شیعه و سنی نام برد و گفت: آیه شریفه «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا» امت اسلام را به چنگ زدن به ریسمان الهی و پرهیز از تفرقه توصیه می‌کند. حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی جدایی، سستی و شکسته شدن عظمت و اقتدار امت اسلامی را پیامد اختلاف و تفرقه دانست و افزود: مقام معظم رهبری امروز محور وحدت امت اسلامی هستند و ایشان پیش از پیروزی انقلاب نیز در ایام تبعید در ایرانشهر، هفته وحدت را دنبال می کردند. امام جمعه سمنان با تاکید بر ضرورت دشمن شناسی امت اسلامی اظهار کرد: نفع دشمن در ایجاد اختلاف و تفرقه است و حتی انگلیسی ها رسما نیز می‌گویند تفرقه بیانداز، حکومت کن و نابود کن! رئیس شورای فرهنگ عمومی استان «افغانی هراسی» را یکی از راهبردهای رسانه‌ای دشمن در روزهای اخیر عنوان کرد و گفت: دشمن در تلاش است تا روزنه‌های نفوذ فکری و فرهنگی را پیدا و آنها را به بحران تبدیل کند. وی با اشاره به بکارگیری حربه‌های تکفیری از سوی دشمنان برای تضعیف امت اسلامی تصریح کرد: عناصر تکفیری حتی برخی علمای اهل سنت مانند محمدبن عبدالله حاکم نیشابوری و ابن‌ ابی‌الحدید معتضلی را نیز اهل سنت نمی‌دانند چراکه بر اشتراکات مسلمان تاکید می‌کردند. حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با بیان اینکه طلابِ بیش از یکصد کشور جهان در مدارس و مراکز علمیه قم در حال تحصیل هستند گفت: ما دانشجویان و طلاب مسلمان سایر کشورها را خارجی نمی‌دانیم چرا که مرزهای فرهنگی ما مشترک است. نماینده رهبر معظم انقلاب در استان سمنان حضور دانشجویان غیرایرانی در استان را ارزشمند عنوان کرد و گفت: امام جعفر صادق (ع) شاگردان فراوانی تربیت فرمود که ابوحنیفه و مالک بن انس از شاگردان برجسته آن حضرت بوده‌اند. امام جمعه سمنان حفظ وحدت در همه بخش ها بویژه شیعیان و اهل سنت را ضروری دانست و اظهار کرد: اگر کسی خلاف وحدت عمل کند به فرموده رهبر معظم انقلاب، در زمین دشمن بازی کرده است. حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی خاطرنشان کرد: به فرموده پیامبر اکرم (ص) اگر می‌خواهیم خداوند ما را دوست داشته باشد باید از رسول اکرم (ص) تبعیت کنیم.

گفتنی است در این دیدار تعدادی از دانشجویان غیرایرانی دانشگاه‌های سمنان نظرات و دیدگاه‌های خود را پیرامون مسائل مختلف علمی، تحصیلی، فرهنگی و اجتماعی بیان کردند.

برچسب‌ها:

نظر شما