شناسهٔ خبر: 62692416 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس اداره دانشجویی هلال احمر کشور:

حمایت از کودکان مورد توجه ویژه تیم‌های سحر هلال احمر قرار دارد

رئیس اداره دانشجویی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: کودکان تجربه‌ای از حوادث ندارند و یک اتفاق تمام زندگی آن‌ها را متاثر می‌کند و این افراد بیشترین آسیب‌ها را می‌بینند؛ از این‌رو حوزه کودکان در فعالیت‌های تیم‌های سحر به‌صورت ویژه مورد توجه قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، عباس محمدزاده در حاشیه روز پایانی دوره کشوری تربیت مربی تیم‌های "سحر" که به میزبانی قزوین برگزار شد، گفت: تیم‌های سحر (سفیران حمایت‌های روانی) در حوادث و بلایایی که اتفاق می‌افتد حمایت روانی را به عهده دارند تا فرد زودتر به جامعه برگشته و به زندگی عادی خود نزدیک‌تر شود.

رئیس اداره دانشجویی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ادامه داد: در حوادث و بلایی که اتفاق می‌افتد آسیب‌های جسمی مشهود است؛ اما آسیب‌های روانی که حجم و وسعت آن بیشتر است مغفلول مانده و نادیده گرفته می‌شود.

وی عنوان کرد: تیم‌های سحر در 3 عرصه فضای دوستدار کودک، کمک‌های اولیه روانشناختی و رسانه فعالیت می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: در پایان این دوره که حدود 35 نفر از مربیان تیم‌های سحر حضور داشتند، تعیین سطح شده و برای فعالیت در حوزه مربی‌گری و تدریس مجوز دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه قزوین از استان‌های برتر و صاحب سبک در حوزه فعالیت تیم‌های سحر است، گفت: باتوجه به تجربه و فعالیت موفق قزوین، این استان میزبان دوره کشوری قرار گرفته و بسیار خوب عمل کرد.

محمدزاده گفت:  4 دوره در استان‌‌های گیلان و البرز خواهیم داشت که در آن‌ها فرماندهان تیم‌های سحر به همراه مربیان حضور می‌یابند و در مجموع یک‌هزار و 600 نفر در این دوره‌های آموزش خواهند دید که در قالب 3 گروه دختران و یک گروه پسران است.

وی درباره فعالیت‌های پیش رو گفت: تا پایان فصل پاییز در یک اردوی زیارتی، فرهنگی و تفریحی که در خراسان رضوی برگزار می‌شود، یک‌هزار نفر از فعالان عرصه بشردوستانه در نوروز تجلیل می‌شوند.

رئیس اداره دانشجویی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ادامه داد: همچنین در راستای مشارکت جوانان در تصمیم‌سازی‌ها کنگره سراسری اعضا در استان البرز برگزار و منتخبین گروه‌های دانشجویان، جوانان، روستایی و محلات نمایندگان خود را انتخاب خواهند کرد.

در این دوره حدود 40 نفر مربی از استان‌های مختلف کشور به مدت 3 روز در استان قزوین حضور داشتند.

نظر شما