شناسهٔ خبر: 62639372 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خرمی شاد: نیاز‌های فناورانه یک الزام است

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: نیاز‌های فناورانه و استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان اکنون یک انتخاب نیست، بلکه یک الزام است.

صاحب‌خبر -

خرمی شاد: نیاز‌های فناورانه یک الزام استبه گزارش خبرگزاری صدا وسیما به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه ونوسازی معادن وصنایع معدنی ایران (ایمیدرو)؛ امیر خرمی شاد در نشست تخصصی نیاز‌های فناورانه معدن وصنایع معدنی، افزود: در زنجیره پایین دستی مس نیاز به استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان داریم، زیرا سرمایه گذاری دانشی و مالکیت فکری ارزشمندتر از سرمایه گذاری مالی است.
وی گفت: درآمد سال گذشته این شرکت ۸۸ هزار میلیارد تومان بوده است که امسال به ۱۱۶ هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.
خرمی شاد به ایجاد بخش فناوری و پژوهش ساخت داخل در شرکت ملی صنایع مس ایران خبر داد و گفت: نمایشگاه مجازی نیازمندی‌های قطعات و فناوری با همکاری این شرکت برگزار خواهد شد.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان نیز در این نشت از سرمایه گذاری در ۸۸ طرح جدید شتابدهی در این شرکت خبر داد و گفت: امسال ۳۷۰میلیارد تومان به بخش تحقیق و توسعه بودجه اختصاص داه شده است و سال گذشته ۱۳۰۰ قطعه با همکاری شرکت فولاد مبارکه اصفهان بومی سازی شده است.
یاسر طیب نیا در ادامه به نیاز‌های فناورانه شرکت فولاد اصفهان اشاره کرد و افزود؛ اقتصاد چرخشی، تامین مواد اولیه، هوشمندسازی و کنترل فرآیند کاهش مصرف انرژی و کاهش نشر دی اکسید کربن از محور‌های اصلی این نیاز‌های فناورانه است.

نظر شما