شناسهٔ خبر: 62606941 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

طرح بین‌المللی «نسل نادر» در بوشهر اجرا می‌شود

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: طرح بین‌المللی «نسل نادر» فرمانده نبرد مستقیم رزمندگان بوشهری با نیرو‌هایی امریکایی در خلیج فارس از سوی این اداره کل اجرا خواهد شد.

صاحب‌خبر -
طرح بین‌المللی «نسل نادر» در بوشهر اجرا می‌شودبه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، وحید حیدری در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با همکاری دیگر دستگاه‌های فرهنگی استان طرح بین‌المللی "نسل نادر" را با هدف آشنایی با زندگی شهید نادر مهدوی، معرفی شخصیت شهدای خلیج فارس در عرصه ملی و بین‌المللی و مطرح شدن حماسه این شهید برجسته اجرا می‌کنند.
 
وی افزود: این طرح در عرصه بین‌المللی و در تمام رشته‌های فرهنگی و هنری برنامه‌ریزی شده و در گام نخست در حوزه نمایشنامه و به شکل استانی اجرا خواهد شد.
 
معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه جامعه هدف این طرح عموم مردم هستند، عنوان کرد: باتوجه به برنامه‌ریزی جامع "نسل نادر" در قالب‌ها و بخش‌های مختلف، شروع این طرح از مدارس و رده سنی نوجوانان در مدارس متوسطه اول و دوم است.
 
وی به ۱۶ مهر سالروز شهادت نادر مهدوی اشاره کرد و گفت: همزمان با این مناسبت نمایشنامه حماسه شهید نادر مهدوی تهیه و در مدارس بین دانش‌آموزان برای اجرای دانش‌آموزی ارایه خواهد شد.
 
حیدری بیان کرد: حضور دانش‌آموزان در محل شهادت شهید نادر مهدوی و همرزمانش در خلیج فارس از دیگر برنامه‌های این طرح است.
 
وی اضافه کرد: در کنار معرفی مفاهیم برجسته شهید از جمله شجاعت و ولایت‌پذیری، جامعه با ویژگی‌های بارز دیگر شهیدان همرزم ایشان نیز آشنا می‌شوند.
 
معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر یادآور شد: تا کنون چهار نشست در رده مدیران فرهنگی استان در ارتباط با اجرای طرح برگزار شده که امیدوارم با همکاری و تاکید همه دستگاه‌های فرهنگی بتوانیم گامی موثر در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برداریم.

نظر شما