شناسهٔ خبر: 62492661 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رویداد‌های فرهنگی و هنری رضوی در مرز مهران فعال می شود

خبرگزاری صدا و سیما

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) گفت: با توجه به وجود مرز مهران در استان ایلام، در تلاشیم رویداد‌های فرهنگی و هنری رضوی را در این مرز فعال کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ سعیدی زاده در دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: در سفر دولت دهم به مشهدرویداد‌های فرهنگی و هنری رضوی در مرز مهران فعال می شود مقدس بنیاد رضوی با مصوبه هیات دولت در سال ۱۳۹۰ تاسیس شد، برنامه‌ها و ماموریت‌های این بنیاد در راستای ترویج سیره اهل بیت (ع) به ویژه فرهنگ رضوی در سطح کشور است.

وی افزود: توسعه بنیاد از سال گذشته با رویکرد اثر بخشی نمود پیدا کرده و در حال حاضر نیز به سمت تاثیر در جغرافیای فرهنگی کشور حرکت می‌کند.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) یادآور شد: با تلاش‌های دولت سیزدهم این بنیاد به یک ظرفیت مهم برای توسعه فرهنگ رضوی در عرصه بین‌المللی تبدیل شده است که این ظرفیت در حوزه وزارتی ایجاد شده و بنیاد، توسعه فعالیت‌های خود را به سمت رویداد‌های علمی، پژوهشی، رسانه‌ای و خبری توسعه داده است.

سعیدی‌زاده عنوان کرد: با توجه به وجود مرز مهران در استان، در تلاشیم رویداد‌های فرهنگی و هنری رضوی را این مرز فعال کنیم.

وی از برگزاری همایش حکمرانی اسلامی از دیدگاه امام رضا (ع) در استان ایلام با رویکرد بین‌المللی و با محوریت کشور‌های اسلامی خبر داد و گفت: برگزاری این همایش از سال گذشته کلید خورده است و هدف از این همایش استفاده از ظرفیت‌های علمی و فرهنگی این کشور‌ها می‌باشد.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) با بیان اینکه جهت رویکرد علمی پیدا کردن این همایش، مجوز آن از وزارت علوم اخذ شده است، اضافه کرد: اعضای هیات علمی این همایش با حضور اساتید برجسته دانشگاه افزایش یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام نیز در دیدار با اشاره به برگزاری اولین جشنواره حکمرانی اسلامی در سیره رضوی در استان ایلام اظهار داشت: موضوع پژوهش در بنیاد امام رضا (ع) به ۴ استان واگذار شده است.

علی هوشمند بیان کرد: خداوند توفیق باب الرضا (ع) بودن را شامل حال مردم این استان کرده تا زائران عراقی از مرز مهران برای زیارت امام رضا (ع) وارد کشور شوند.

نظر شما