شناسهٔ خبر: 62484250 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاری کارگاه آموزشی بیماری‌های داخلی در بارداری برای ماماهای نیشابور

کارگاه آموزشی بیماری‌های داخلی در بارداری، ویژه کارکنان ماما و مراقب سلامت مامای دانشگاه علوم پزشکی نیشابور برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر گروه جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: این کارگاه با توجهبرگزاری کارگاه آموزشی بیماری‌های داخلی در بارداری برای ماماهای نیشابور به اهمیت ارائه مراقبت‌های استاندارد در مادران باردار و با هدف افزایش آگاهی و توانمندسازی کارکنان و بهبود مهارت مدیریت بیماری‌های داخلی، برگزار شد. 

دکتر محبوبه مهماندوست افزود: تامین، حفظ و ارتقاء سلامت مادران در خدمات بهداشتی درمانی در همه جوامع دنیا جایگاه ویژه‌ای دارد و شاخص "نسبت مرگ و میر مادران" از مهم‌ترین شاخص‌های ارزیابی آن است؛ لذا تلاش نیرو‌های ماما و مراقب سلامت ماما به ویژه در سطح مراکز خدمات جامع سلامت بسیار چشمگیر است. 

وی ادامه داد: این کارگاه به منظور بازآموزی همکاران ماما و حساس سازی آنان در امر مراقبت‌های دوران بارداری برگزار شد و فشارخون، دیابت در بارداری، صرع، تیروئید و بیماری‌های گوارشی از جمله سرفصل‌های آموزشی بود. 

مهماندوست تصریح کرد: این کارگاه با تدریس دکتر سالاری و دکتر یوسفی طی دو دوره و به همت واحد سلامت مادران گروه جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس در سالن جهاد دانشگاهی برگزار شد.

نظر شما