شناسهٔ خبر: 62377098 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

همزمان با روزهای پایانی ماه صفر

افزایش ورود زائران به مشهد در مقایسه با مدت مشابه پارسال

۲۱۸ هزار و ۲۴۴ نفر زائر در ۲۱ شهریور (دیروز) وارد مشهدالرضا شدند و تعداد اسکانِ زائران در مشهد دیشب به بیش از ۵۲۷ هزار نفر رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی امروز گفت: در روز ۲۱ شهریور  ۲۱۸ هزار و افزایش ورود زائران به مشهد در مقایسه با مدت مشابه پارسال۲۴۴ نفر زائر وارد مشهد شده اند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال یک درصد افزایش داشته است.

حجت‌ الاسلام حجت گنابادی‌ نژاد امروز در ششمین نشست خبری قرارگاه عملیاتی زائران دهه آخر صفر استانداری خراسان رضوی که در پایانه مسافربری امام رضا(ع) برگزار شد، افزود: از این تعداد ۱۴۸ هزار و ۵۵۸ نفر یعنی ۶۸ درصد با وسیله نقلیه شخصی، ۳۷ هزار و ۶۰۵ نفر یعنی ۱۷ درصد با وسیله نقلیه عمومی جاده‌ ای، ۲۰ هزار و ۷۲۴ نفر یعنی ۹ درصد ریلی و ۱۱ هزار و ۳۵۷ نفر یعنی ۵ درصد هوایی سفر کرده اند. 

وی افزود: مجموعه اسکان شب ۲۱ شهریور ۵۲۷ هزار و ۱۹۱ نفر بوده است. 

گنابادی‌ نژاد بیان کرد: ۷۷ درصد از ظرفیت ۷۰۰ هزاری اسکانِ استان دیشب به اتمام رسید و امیدواریم همه ظرفیت‌ ها در روزهای باقیمانده آماده‌ سازی شود.

وی همچنین گفت: شهر ملک‌ آباد ۴ هزار نفر جمعیت دارد اما دیشب میزبان بیش از ۵۰ هزار نفر زائر بود. 

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی در خصوص رویکرد کارگروه ملی زیارت از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون عنوان کرد: در ۱۲ سالی که از ایجاد کارگروه ملی زیارت می‌ گذرد، در سه دولت ۱۰ جلسه اما در دو سال اخیرِ دولت سیزدهم چهار جلسه برگزار شده که در همه دولت‌ های قبلی بی‌سابقه است.

وی ادامه داد: در تمام جلسات دولت سیزدهم موضوع آزادراه حرم تا حرم مطرح شده و مصوباتی داشتیم. در ۸ شهریور که کارگروه ملی زیارت برگزار شد، مصوبه این بود که گزارشی از آخرین وضعیت عملیات اجرایی آزادراه حرم تا حرم تهیه، جلسه‌ ای برگزار و تصمیم‌ گیری لازم انجام شود. 

گنابادی‌ نژاد کفت: سال گذشته در دهه پایانی صفر و نوروز مشکلی برای بازگشت زائران نداشتیم اما در اربعین مشکلات زیاد بود. امیدواریم با برنامه‌ریزی‌ های انجام شده مشکلی نداشته باشیم.

نظر شما