شناسهٔ خبر: 6225881 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان:

۳ نفر در سواحل گیلان طی یک ماه گذشته غرق شدند

رشت- معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان با پیش بینی حضور گسترده مردم در تعطیلات عید فطر در سواحل گیلان گفت: طی یک ماه گذشته، سه نفر در سواحل گیلان غرق شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمد احمدی پور در جلسه کمیته ستاد ساماندهی سواحل و مناطق گردشگری که ظهر سه شنبه برگزار شد، با اشاره به فعالیت ۴۳ طرح سالم سازی دریا در سطح استان گیلان گفت: با بررسی هایی که انجام شده سواحل استان نیازمند طرح های بیشتری برای سالم سازی است.

وی افزود: با وجود اینکه نقاط حادثه آفرین سواحل گیلان نیازمند توجه بیشتری است اما در حال حاضر اولویت استان در ۳۲۰ نقطه مشخص شده که در این نقاط عوامل اجرایی اعم از ناجی غریق، پلیس، اورژانس و هلال احمر برای ارائه خدمات به مردم مهیا است.

احمدی پور به آمار غریق های سال گذشته اشاره کرد و گفت: از نیمه خرداد سال گذشته تا نیمه تیرماه، ۱۷ نفر از هموطنان در سواحل استان غرق شدند که این آمار در مدت مشابه امسال به ۳ نفر رسیده است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان ادامه داد: پیش بینی می کنیم که در تعطیلات پیش روی عید فطر شاهد حضور گسترده مردم از اقصی نقاط کشور در سواحل استان باشیم و باید آمادگی لازم برای میزبانی از این مسافران در سواحل مهیا شود تا تعطیلات تابستانی بدون غریقی را پشت سر بگذاریم.

رئیس پلیس امنیت عمومی گیلان نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه پلیس در داخل طرح های سالم سازی نقش پشتوانه و نظارتی را بر عهده دارد، گفت: در خارج از طرح ها، یک هزار و ۲۰۰ نیروی انتظامی شامل یگان ویژه، مرزبانی، انتظامی شهرستان ها و همیاران پلیس مشغول به فعالیت هستند.

سرهنگ مهرگان با بیان اینکه از ۱۱۰ کیلومتر نقاط ساحلی استان، ۴۰ کیلومتر در اولویت نظارت پلیس قرار دارد، افزود: در سال گذشته بخش عمده ای از غرق شدگان در خارج از ساعات فعالیت طرح های سالم سازی دریا و زمان تاریکی هوا جان خود را از دست دادند.

وی پیشنهاد داد: برای جلوگیری از افزایش آمار غریق های سواحل استان از ظرفیت های بومی در طرح های سالم سازی استفاده شود.

نظر شما