شناسهٔ خبر: 6213677 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

90/ بي‌پولي قهرمان تازه‌وارد را سرگردان کرد

پس از اينکه فولاد نوين سهميه ليگ‌برتر را کسب کرد قرار شد امتياز آن به تيم ديگري واگذار شود تا فولادي‌ها دو تيم در سطح اول نداشته باشند.

صاحب‌خبر -

بي‌پولي قهرمان تازه‌وارد را سرگردان کرد
مزايده براي مشتريان تشريفاتي!
پس از اينکه فولاد نوين سهميه ليگ‌برتر را کسب کرد قرار شد امتياز آن به تيم ديگري واگذار شود تا فولادي‌ها دو تيم در سطح اول نداشته باشند. شايد خيلي‌ها فکر مي‌کردند به اين دليل امتياز فولاد واگذار شد که قانون اجازه نمي‌داد از يک باشگاه دو تيم در ليگ‌برتر حضور داشته باشند وگرنه بحث واگذاري مطرح نمي‌شد و هر دو تيم در ليگ برتر به کارشان ادامه مي‌دادند. اما مشکل اصلي باشگاه فولاد بحث هزينه بود و اگر قانون هم اجازه مي‌داد آنها پولي نداشتند که هر دو تيم‌شان را در سطح اول حفظ کنند و قطعا بايد امتياز فولاد نوين فروخته مي‌شد. در همان زماني که قرار شد امتياز تيم دو فولاد واگذار شود يکي از دوستان حسين کعبي پا پيش گذاشت تا امتياز آن را بخرد ولي يک سري اتفاقات و مبلغ تعيين شده که پانزده ميليارد تومان بود همه چيز را منتفي کرد و خريدار اولي کنار رفت.

کعبي استارت زد برادران شفيع‌زاده برگشتند
پس از کنار رفتن دوستان حسين کعبي خريدارن زيادي جلو آمدند که از نفت آبادان گرفته تا نفت مسجدسليمان، شهرداري اهواز، ملي حفاري و چندين باشگاه ديگر خواستار خريد امتياز فولاد نوين شدند. همه آنها خواهان خريد بودند اما جلو نمي‌آمدند و منتظر بودند که يک مسئول سياسي که در آينده احتمالا نياز به تبليغات دارد بيايد و اين تيم را بخرد و هديه دهد. اين وسط چنين اتفاقي رخ داد و خيلي‌ها به سمت باشگاه فولاد رفتند تا هر طور شد با قيمت خيلي پايين و حتي مجاني امتياز را تصاحب کنند ولي باشگاه فولاد زرنگ‌تر از اين حرف‌ها بود و قيمت را براي هر خريداري يک کلام پانزده ميليارد تومان اعلام کرد تا خريداران همگي عقب‌نشيني کنند! مدت‌ها گذشت و امروز و فردا شد تا حدود سه ماه از فروش امتياز فولاد بگذرد ولي اتفاقي رخ ندهد. گمانه‌زني‌هاي همين‌طوري ادامه داشت که سر و کله شخصي نام آشنا براي خوزستاني‌ها پيدا شد!

مزايده بي‌خريدار!
برادران شفيع‌زاده که سال‌هاست در فوتبال ايران فعاليت مي‌کنند چند مدتي در دبي به‌سر مي‌بردند و به دليل مشکلاتي که داشتند به ايران نمي‌آمدند اما مشکلات برطرف شد و مجددا براي اينکه سر زبان‌ها بيفتند دنبال خريد امتياز تيم ليگ‌برتري افتادند. البته آنها قبلا تيمي به نام استقلال اهواز داشتند که پس از سقوط به دسته اول به کلي آن را فراموش کردند و تيم به ليگ دسته سوم سقوط کرد و حتي تا مرز انحلال نيز رفت اما هواداران نگذاشتند اين اتفاق رخ دهد و گرنه آبي‌پوشان اهوازي هم راه شاهين بوشهر و برق شيراز را در پيش مي‌گرفتند. خلاصه تيم بدهکار استقلال براي اينکه پس از سال‌ها به ليگ‌برتر بازگردد راهي جز خريد امتياز پيدا نکرد و شفيع‌زاده‌ها جديدترين خريدار فولاد نوين شدند. مسئولان باشگاه فولاد و ساير مسئولان استان براي اينکه حرف و حديثي رخ ندهد بحث مزايده را پيش کشيدند تا شايد بدون دردسر تيم را بفروشند. پنجشنبه گذشته آگهي واگذاري به چاپ رسيد ولي متاسفانه حتي يک متقاضي هم براي خريد ثبت‌نام نکرد تا مشخص شود همه آنهايي که تيم مي‌خواستند مجاني دنبال آن باشند نه پولي!
شايد همان استقلال محتمل‌ترين خريدار فولاد باشد که براي اين خريدار نيز حرف و حديث زياد است.
 

نظر شما