شناسهٔ خبر: 62029349 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

طی پنج ماه گذشته؛

افزون بر ۳۰ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه در کرمان پرداخت شد 

کرمان- ایرنا - مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در کرمان از پرداخت بیش از ۳۰ هزار فقره تسهیلات به مبلغ ۲۱ هزار میلیارد ریال از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: پیش بینی می شود این رقم تا پایان سال جاری به ۵۰ هزار فقره با مبلغ ۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه در این استان برسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حسین خزاعی روز پنجشنبه در نشست با خبرنگاران به مناسبت هفته دولت ضمن گرامیداشت این هفته افزود: بانک قرض الحسنه مهر ایران بانکی تخصصی و قرض الحسنه است.
وی ادامه داد: ضمن اینکه در این بانک از تسهیلات هیچ سودی دریافت نمی شود (کارمزد تا سقف چهار درصد ) به سپرده های آن نیز هیچ سودی تعلق نمی گیرد.
وی با اشاره به عملکرد بانکداری قرض الحسنه تصریح کرد: تورم، آفت قرض الحسنه و اصلی ترین مانع در جذب منابع قرض الحسنه محسوب می شود و لازمه ترویج فرهنگ قرض الحسنه کاهش تورم است.
مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان کرمان با تاکید بر اینکه دولت طی۲ سال اخیر توجه ویژه ای به فرهنگسازی و تقویت قرض الحسنه داشته است ادامه داد: در حوزه مصارف حدود ۸۷ درصد منابع را می توان به مصارف تخصیص داد که این رقم در سال گذشته به بیش از ۹۰ درصد در استان کرمان رسیده است.
خزاعی بیمه خانه های روستایی، خرید و اهدا تجهیزات پزشکی به دانشگاه های علوم پزشکی در طرح شهید سلیمانی، ارائه تسهیلات کالا کارت برای خرید کالاهای ایرانی، پرداخت تسهیلات به کارکنان شرکت های تولیدی و معدنی و پرداخت تسهیلات اشتغالزایی را نمونه ای از مسولیت های این بانک عنوان کرد.
وی اضافه کرد: تسهیلات مشاغل خانگی، تامین نقدینگی بنگاه های کوچک، حمایت از شرکت های دانش بنیان و تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در قالب تبصره ۱۶ نیز از دیگر مصادیق مسئولیت های اجتماعی بانک قرض الحسنه مهر ایران است.
وی تاکید کرد: تسهیلات طرح کالاکارت بانک قرض الحسنه مهر ایران صرفا برای خرید کالای ایرانی استفاده می شود و نقدشدنی نیست و به همین دلیل نقش موثری در تولید خواهد داشت.
مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران به قانون بودجه سالجاری و حذف بانک های قرض الحسنه از حوزه پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری اشاره کرد و از پرداخت همه درخواست های در صف انتظار متقاضیان ازدواج و فرزندآوری که طی سه ماهه آخر سال گذشته ثبت نام کرده اند تا پایان شهریورماه سالجاری خبر داد.
وی یادآور شد: بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان کرمان طی سال گذشته در قالب تبصره ۱۶ (بند الف و ب) ۲ هزار و ۶۵۲ فقره تسهیلات به مبلغ ۲ هزار و ۴۲۶ میلیارد ریال و در سالجاری بیش از ۷۰۰ فقره تسهیلات به مبلغ هزار و ۲۰۱ میلیارد ریال پرداخت شده است.
وی خاطرنشان کرد: طی سال گذشته بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان کرمان در قالب ارائه تسهیلات کالا کارت ۶ هزار میلیارد ریال در حوزه رونق و کمک به تولید پرداخت کرده است.


نظر شما